در این پست شما با اصطلاحات اختصاری بازاریابی آشنا خواهید شد، عبارات کوتاه شده بازاریابی که هر بازاریاب و متخصصی باید بداند؛ این موضوع در قالب ۴ قسمت ارائه خواهد شد، با هورموند همراه شوید؛

 

AIDA: Attention/Awareness, Interest, Desire, Action

توجه، علاقه، میل، عمل؛ چهار گام در قیف فروش که تا حدودی نیز منسوخ شده است. این ۴ مرحله‌ای است که مشتری تا انجام خرید طی می‌کند.

 

BANT: Budget, Authority, Need, Timeline

چهار معیاری که نمایندگان فروش برای توصیف مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. ابزار شناخته‌شده‌ای که به نمایندگان و مدیران فروش کمک می‌کند تا زمان مناسبی که مشتریان بالقوه آن‌ها بودجه، اجازه و قدرت خرید، نیاز و زمان مناسب را دارند که آنچه آن‌ها می‌فروشند را بخرند را تعیین کنند.

Budget: مشخص می‌کند که آیا مشتری بالقوه شما، بودجه برای آنچه شما می‌فروشید را دارد.

Authority: مشخص می‌کند که آیا مشتری بالقوه شما، اجازه و قدرت تصمیم به خرید برای آنچه شما می‌فروشید را دارد.

Need: مشخص می‌کند که آیا نیاز به آنچه شما می‌فروشید در کسب و کار وجود دارد.

Timeline: زمان مناسب برای پیاده‌سازی و اجرا را مشخص می‌کند.

BANT چند دهه پیش توسط شرکت IBM توسعه داده شد.

 

BR: Bounce Rate

نرخ بازگشت وب‌سایت (website bounce rate): درصد افرادی که وارد سایت شما می-شوند و بدون کلیک کردن روی چیز دیگری از سایت خارج می‌شوند. نرخ بازگشت بالا معمولاً به نرخ تبدیل ضعیف منجر می‌شود زیرا کسی به مدت کافی در سایت نمی‌ماند که محتوای شما را بخواند یا وارد صفحه فرود یا هر رویداد تبدیل (فرایند تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکان یا خریداران) دیگری شود.

نرخ بازگشت ایمیل (email bounce rate): نرخی که در آن ایمیل به دست گیرنده نمی‌رسد. نرخ بازگشت بالا به این معناست که لیست شما منسوخ شده است و یا شامل تعداد زیادی آدرس ایمیل نامعتبر است. در ایمیل، نرخ بازگشت بالا همیشه بد نیست پس توانایی تشخیص بازگشت soft و hard قبل از کنار گذاشتن لیست ایمیل‌ها مهم است.

 

CAN-SPAM: Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing

در سال ۲۰۰۳ قانونی در ایالات‌متحده به تصویب رسید که قوانینی برای پیام‌ها و ایمیل‌های تجاری ایجاد کرد. این قانون به دریافت‌کنندگان این پیام‌ها این حق را می‌دهد که دریافت آن‌ها را متوقف کنند و برای کسانی که این قانون را نقض می‌کنند جریمه‌هایی تعیین می‌کند که باید متحمل شوند. برای مثال گزینه “لغو اشتراک ” که در انتهای ایمیل‌های تجاری می‌بینید به دلیل وجود قانون CAN-SPAM است.

 

CASL: Canadian Anti-Spam Legislation

در سال ۲۰۱۳ در کانادا قانونی برای فرستادن “پیام‌های الکترونیکی تجاری ” تصویب شد. CASL، ایمیل، پیام کوتاه، پیام‌های فوری و پیام‌های اتوماتیک که به کامپیوترها و تلفن‌های همراه فرستاده می‌شود را پوشش می‌دهد.

 

CMO: Chief Marketing Officer

مدیر ارشد بازاریابی: بالاترین شغل در چارت سازمانی بازاریابی. CMO مجموعه مهارت‌هایی مانند اصول بازاریابی، آنالیز کمی و تفکر استراتژیک را دارد.

 

CMS: Content Management System

سیستم مدیریت محتوا: نرم‌افزارهایی که نظام مدیریتی را در ایجاد، ثبت، به‌روزرسانی و نظارت، تصویب و نشر داده‌ها و بازاریابی اطلاعات فراهم می‌کنند و به کاربران مبتدی کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را به‌سادگی مدیریت کنند.

 

COS: Content Optimization System

سیستم بهینه‌سازی محتوا: یک CMS بهینه‌سازی شده است تا به مشتریان خدمات اختصاصی‌تری ارائه دهد.

انتهای بخش اول/ هورموند

همچنین بخوانید:

عبارات اختصاری بازاریابی / قسمت دوم

اصطلاحات بازاریابی / قسمت سوم

عبارات بازاریابی / قسمت چهارم