در این پست به قسمت چهارم عبارات بازاریابی می پردازیم، عبارات و اصطلاحات کوتاه شده بازاریابی که هر بازاریاب و متخصصی باید بداند؛ این موضوع در قالب ۴ قسمت ارائه خواهد شد، با هورموند همراه شوید؛

SaaS: Software-as-a-Service

نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: هر نرم‌افزاری که توسط شرکت دیگری میزبانی می‌شود و اطلاعات شما را در “ابر ” ذخیره می‌کند؛ مانند: HubSpot،Dropbox و اپلیکیشن های مدیریت پروژه.

 

SEO: Search Engine Optimization

بهینه‌سازی موتور جستجو: تکنیک‌هایی که به وب‌سایت شما کمک می‌کند رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجوها داشته باشند، وب‌سایت شما را در معرض دید افرادی که با جستجو در موتورهای جستجو مانند Google، Bing، Yahoo در پی برند، محصولات و خدمات شما هستند، قرار می‌دهد.

موارد زیادی برای بهبود SEO صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری مانند تگ عنوان، تگ تصویر، ساختار لینک‌های داخلی و لینک‌های ورودی هستند. موتور جستجوگر برای تعیین اینکه وب‌سایت شما در صفحه نتایج جستجو در کجا قرار بگیرد به طراحی ساختار سایت، رفتار بازدیدکنندگان و دیگر فاکتورهای خارجی نیز توجه می‌کند.

 

SLA: Service Level Agreement

تفاهم‌نامه سطح خدمت: برای بازاریابان، SLA یک تفاهم‌نامه بین تیم بازاریابی و تیم فروش شرکت است که سطح انتظارات بین این دو تیم را تعریف می‌کند. SLA بازاریابی انتظارات فروش از بازاریابی را با توجه به کیفیت و کمیت lead تعریف می‌کند درحالی‌که SLA فروش انتظارات بازاریابی از فروش برای پیگیری‌های مکرر هر lead واجد شرایط را بیان می‌کند.

SLA ها برای تراز کردن بازاریابی و فروش هستند. اگر دو دپارتمان در دو سیلوی (واحدی در سازمان که تمایل به اشتراک گذاشتن داده با واحدهای دیگر همان سازمان ندارد) مجزا مدیریت شوند، سیستم شکست می‌خورد. برای موفقیت شرکت یکپارچگی مناسب این دو گروه ضروری است.

 

SM: Social Media

رسانه‌های اجتماعی: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید در آن لینک‌ها، تصاویر، ویدئوها و دیگر محتواها را منتشر کنید و امیدوار باشید که هزاران نفر آن را ببینند، روی آن کلیک کنند، با آن تعامل داشته باشند و آن را در شبکه‌های خود نشر دهند. برخی از بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و اسنپ چت هستند.

 

SMM: Social Media Marketing

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: وقتی‌که افراد برای عرضه کسب و کار خود به مشتریان، مشتریان بالقوه، روزنامه‌نگاران، وبلاگ نویسان، کارکنان، کارکنان بالقوه و… از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

UV: Unique Visitor

بازدیدکننده منحصربه‌فرد: فردی که در یک دوره زمانی مشخص بیش از یک‌بار به وب‌سایت مراجعه می‌کند. بازاریابان از این اصطلاح در مقابل بازدیدهای کلی سایت، برای ردیابی مقدار ترافیک سایت، استفاده می‌کنند. به‌طور مثال اگر فقط یک نفر ۳۰ بار به یک صفحه مراجعه کرده باشد، آن صفحه وب یک UV و ۳۰ بازدید کلی دارد.

 

WOM: Word-of-Mouth

دهان‌به‌دهان: انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر. این اصطلاح به ارتباطات شفاهی اطلاق می‌شود اما امروزه در مورد ارتباطات آنلاین نیز بکار می‌رود. بازاریابی WOM ارزان اما کاربردی است و شامل بسیاری از اجزای inbound marketing (بازاریابی جذبی) مانند بازاریابی محصول، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

انتهای بخش چهارم / هورموند

همچنین بخوانید:

اصطلاحات اختصاری بازاریابی / قسمت اول

عبارات اختصاری بازاریابی / قسمت دوم

اصطلاحات بازاریابی / قسمت سوم