بدن انسان برای افرادی که به دنبال ایجاد تغییر در خود هستند، تبدیل به یک بوم نقاشی خالی شده است. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا ریسک تصمیم گیری مصرف کننده کاهش یابد: “رنگ موی سرم را تغییر دهم؟ با عینک گران و لوکس چطور به نظر می آیم؟ شلوار جین، من را چاق تر نشان می هد؟” این سوالات شاید به اندازه تفکرات فلسفی انسان ها مهم نباشد، اما قطعا ذهن بسیاری از ما را درگیر می کند. مصرف کنندگان با ریسک و هزینه پایین، می توانند تغییراتی در خود ایجاد کنند.

اما ذهن خود را درگیر نکنید زیرا ابزارهای کمکی بسیاری دارید. امروزه تعداد زیادی از وب سایت ها مانند دیلی میک اوور، به شما راههای کم ریسکی را برای تغییر مدل مو، آرایش صورت و ابعاد اندام شما پیشنهاد می کنند. انگار شما را مانند یک مجسمه خوش تراش، صیقل می دهند. بازاریابی هویت، یک استراتژی ترفیعی است که مصرف کنندگان را تشویق می کند تا بخشی از بدن خود را در اختیار برند قرار دهند تا روی آن تبلیغ انجام دهند. ایرلاین نیوزلند در کمپین خود به مسافران خود پیشنهاد می داد که هرکسی که کله خود را کچل کرده و در فرودگاه با بنر تبلیغاتی این ایرلاین قدم بزنند، یک بلیط رفت و برگشت رایگان به نیوزلند بدهد.

این روزها خالکوبی های موقت برندهای مختلف روی پوست بدن رایج شده است. سازمان ها از این افراد مانند یک ابزار تبلیغاتی در رویدادهای ورزشی، کنسرت های موسیقی و دیگر گردهمایی های عمومی استفاده می کنند. هرچند این ایده جدیدا مورد استفاده قرار گرفته است اما در حقیقت ایده خالکوبی موقت برای اولین بار توسط شرکت های تولید آدامس در قرن نوزدهم میلادی ایجاد شد و مورد استفاده قرار گرفت. بعدها این ایده توسط شرکت های تولید کننده چیپس و پفک استفاده شد و برچسب های یکبار مصرف به عنوان جایزه در بسته بندی محصولات استفاده می شد.

اما امروزه این بازی، بزرگتر شده است. برند ریباک در رویدادی که اخیرا در کشور سوئد برگزار کرده، هزاران دلار جایزه به افرادی می داد که لوگوی ریباک را در یک غرفه خیابانی، به صورت دائمی روی بدن خود خالکوبی می کردند. بسیاری از مصرف کنندگان وارد این بازی شده و لوگو را روی بدن خود خالکوبی کردند. اما در حقیقت ریباک برنده اصلی این بازی بود، ریباک برای همه عمر! خالکوبی دائمی یا موقتی برندها، مرز بین بدن و متعلقات آن را از بین برده است.

انتهای مطلب/