کسب و کار در مسیر صحیح ...

بیش از نیمی از افراد ۱۸ سال و بالاتر از آن در امریکا بازی ویدیوئی می کنند و حدودا از هر پنج نفر، یکی از آن ها هر روز مشغول بازی هستند. در اصل تمام نوجوان ها بازی های ویدیوئی انجام می دهند. تا ۴۰ درصد این بازیکنان را زنان تشکیل می دهند. به نظر می رسد زنان بازی های معمایی و گروهی را ترجیح می دهند، در حالی که ظاهرا مردان بیشتر جذب بازی های رقابتی و شبیه سازی می شوند. بسیاری از تبلیغ کنندگان با توجه به محبوبیت شدید بازی ها بر آن شده اند که “اگر نمی توانی شکستشان دهی به آن ها ملحق شو”.

یک بازی تبلیغی درجه یک بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار برای گسترش دادن هزینه بر می دارد. این بازی ها را می توان در صفحه خانگی سایت شرکت حمایت کننده، در معبرهای ورودی بازی یا حتی در مکان های عمومی نظیر رستوران ها انجام داد. نام های تجاری سون آپ، مک دونالدز و پورشه همگی در این بازی ها به نمایش در آمده اند. شرکت هوندا یک بازی را خلق نمود که به بازیکنان امکان می داد یکی از محصولات هوندا را انتخاب نموده و در خیابان های شهر که پوشیده از لوگوهای هوندا بود با سرعت حرکت کنند. در سه ماهه نخست ۷۸ هزار نفر و به طور متوسط هرکدام هشت دقیقه آن را بازی کردند. هزینه این بازی به ازای هر هزار نفر ۷ دلار به گونه ای مطلوب با هزینه تبلیغات تلویزیونی در ساعات پربیننده مقایسه شد. بازی ها داده های ارزشمندی مشتری ها را جمع آوری می کنند و اغلب در پی موافقت آن ها برای ارسال ایمیل هستند. از میان بازیکنان که Ford Escape SUV  حمایت می کند، ۵۴ در صد آن ها با دریافت ایمیل موافقت نمودند.

کارشناسان مارکتینگ در بازی های ویدیوئی پرطرفدار نقش اصلی را ایفا می کنند. در بازی چند نفره Test Drive Unlimited بازیکنان می توانند وقت استراحتی گرفته و به خرید بپردازند که در آن جا با حداقل ده نام تجاری که در دنیای واقعی حضور دارند مواجه می شوند. کارشناسان مارکتینگ نام های تجاری اصلی نظیر اپل، پراکتراند گمبل، تویوتا و ویزا همه در حال پیوستن به این جرگه هستند. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که بازیکنان با تبلیغات و نحوه اثرگذاری آن ها بر بازی مشکلی ندارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ۷۰ درصد از آنان احساس می کردند تبلیغات پویای موجود در بازی به واقع گرایی کمک کردند، مناسب بازی ها بودند و جالب به نظر رسیدند.

انتهای مطلب/