کسب و کار در مسیر صحیح ...

ایده تبلیغاتی، تبلیغی است متفاوت با سایر تبلیغ‌ها، چیزی همچون ایجاد یک رابطه مناسب در یک دنیای پر سروصدا. بسیاری از مدیران آژانس‌های تبلیغاتی به تبلیغی که شبیه دیگر تبلیغ‌ها باشد حتی فکر هم نمی‌کنند و عقیده دارند که باید متفاوت بود تا دیده شوند و اگر دیده نشوند فرصتی برای ایجاد ارتباط مناسب وجود نخواهد داشت. تبلیغات خلاقانه یعنی تبلیغی جدید و نوآورانه، وجهه‌ای از چیزی که به شیوه‌ای غیرمعمول، معمول به نظر می‌رسد و به روش خود دیده می‌شود؛ اما علت این‌که چرا زمان زیادی صرف خلاقیت در تبلیغات می‌شود را می‌توان در ۱- مولد فروش بودن ۲- پیشرفت در مسیر شغلی کسب و کار ۳- جنبه تفریحی آن جستجو نمود. در ادامه به تشریح هر مورد خواهیم پرداخت؛

  • تبلیغات مولد فروش است: تبلیغاتی که متفاوت ساخته شود، توجه افراد را به خود جلب خواهد نمود. برای موفقیت فروش در یک گروه هدف مشخص ابتدا می‌بایست بتوان از پس جلب‌توجه‌شان برآمد، فقط در این صورت است که می‌توان یک پیام اثربخش به آن‌ها رسانید. بر اساس پژوهش انجام‌شده در امریکا، یک فرد معمولی در طی یک روز با هزاران تبلیغ مواجه خواهد شد که فقط ۹ مورد توجه‌اش را جلب خواهد کرد. از این ۹ تبلیغ نیز فقط پیام ۴ یا ۵ تبلیغ را به یاد خواهد آورد.
    احتمال زیادی وجود دارد که پیام‌هایی که به یاد می‌مانند، آن‌هایی باشند که به شکلی نسبت به تبلیغ‌های معمول متمایز هستند. اگر متفاوت باشند، بسیاری از مردم آن را به حساب خلاقیت تبلیغ خواهند گذاشت؛ اما تنها تفاوت نیست که موجب خلاقیت یک تبلیغ خواهد شد. باید دلیلی وجود داشته باشد که ایده مناسبی برای کسب و کار باشد و این دلیل همان استراتژی تبلیغات می‌باشد. اگر یک تبلیغ بتواند استراتژی خلاقانه را انتقال بدهد اصطلاحاً به آن تبلیغ استراتژی مدار گفته می‌شود. اگر پیامی که می‌رسانید به شکلی اثربخش خلاقانه باشد احتمال بیشتری وجود دارد که منجر به فروش شود.
  • موجب پیشرفت در مسیر شغلی کسب و کار: کپی رایترها و نویسندگان متن‌های تبلیغاتی و مدیران هنری آژانس‌های تبلیغاتی، بدون شک با خلاقیت خود در مسیر شغلی خود پیشرفت خواهند کرد. درعین‌حال که می‌بایست پیامشان استراتژی مدار باشد تا بتواند ایده تبلیغاتی را علاوه بر مدیر پروژه به مشتری نیز بفروشد. رقابتی که هم تأثیر بر فروش را مدنظر دارد و هم خلاقیت را. افراد خلاق وقتی جوایز تبلیغاتی را از آن خود می‌کنند به جایگاه خاصی میان همکارانشان دست خواهند یافت. بدیهی است اگر تبلیغ شما برنده جایزه‌ای شود پس موردتوجه قرارگرفته و این یعنی یک اتفاق خوب.
  • تبلیغات خلاق مفرح است: مشتریان یک آژانس تبلیغاتی زمان بیشتری را با محصول خلاقانه تبلیغاتی سپری می‌کنند، چراکه این بهترین روش برای افزایش فروش است. شرکت‌ها بر اساس افزایش فروش به پرسنل خود پاداش و ارتقای شغلی می‌دهند. ایده‌ای که تبلیغات خلق می‌کند درواقع مسئولیتی است بر گردن اعضای گروه هنری و کپی رایترها، اما قلب تبلیغات است و جذاب‌ترین چیزی که می‌تواند در کسب و کار وجود داشته باشد، هم برای کسب و کار تبلیغات و هم برای کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات. تبلیغات یعنی ایده و ایده بهتر یعنی نتیجه بهتر.

انتهای مطلب/