به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، علاوه بر مشکلات بزرگ تجاری در سال‌های اولیه قرن بیست و یکم، مدیریت مسائل پاسخگویی، اخلاقی و اعتماد عمومی برای حفظ شرکت، عملکرد و موفقیت ضروری است. تحقیقات اخیر پیشنهاد می‌کنند که مدیریت اعتبار شرکت در مورد مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای خریداران حرفه‌ای نسبت به جنبه‌های دیگر برند اهمیت بیشتری دارند.

فروشندگان با داشتن قابلیت استفاده از تمام مرزها، برای متعادل کردن انتظارات مشتریان یا کارکنان خود با بی اطمینانی اخلاقی مواجه می‌شوند. آن‌ها باید بدانند که چه موقعیتی باعث ایجاد مشکل شده و باید بدانند که چه‌کاری برای حفظ اعتبار شرکت و خود انجام بدهند. منظم سازی و تبعیت وقتی‌که می‌توانند موقعیتی برای تقویت رقیب باشند، به‌صورت مشکل یا تهدید در نظر گرفته می‌شوند.

برای مثال یک تیم فروش دارای احترام می‌تواند ارزش برند را افزایش دهد، وفاداری ایجاد کند، روابط را عمیق‌تر کند، موقعیت‌های جدیدی برای سازمان ایجاد کند یا به شرکت در غلبه بر بحران یا دوران بی اطمینانی کمک کند. وجود اعتبار مناسب، سهامداران و کارکنان بااستعداد را جذب می‌کند و حفظ مشتری را بهبود می‌بخشد. به‌علاوه، اعتبار قوی با برگشت مالی بیشتر همراه است.

کلید مدیریت اعتبار شرکت، نخست اجتناب از رفتار بد است؛ یعنی پاداش دادن منصفانه و متناسب به فروشندگان، از ایجاد دیدگاه بی‌اعتمادی و از این دیدگاه که شرکت به‌شدت کنترل می‌شود، جلوگیری می‌کند. البته این موضوع در هر سازمانی قابل‌اجرا است. یک فروشنده خوب دارای هوش احساسی و روشی وظیفه شناسانه است. هرچند، این حساسیت موردنیاز باعث ایجاد احساس فشار بخصوص در مورد رکود اقتصادی یا ضرر می‌شود.

مسئله‌ مهم، رهبری مؤثر و توانایی درک هر عضو گروه است؛ هر چیزی از سطح فشار برای انجام بهترین عملکرد بدون داشتن استرس در ارزش‌ها و صداقت آن‌ها لازم است. ابزار عملی دیگر مانند کدهای راهنما برای دادن و گرفتن هدایا و مدیریت هزینه‌ها نیز مفید هستند. اشتباه نکردن، اخلاق‌گرا بودن، داشتن صداقت، اعتماد و پایبندی به اعتبار سازمان ویژگی‌هایی که همیشه مهم هستند اکنون برای یک شاغل موفق مانند یک فروشنده یا مدیر فروش لازم هستند.

انتهای مطلب/