خبر خوبی برای متخصصین مارکتینگ کسب‌وکارهای کوچک: مؤثرترین خبرنامه‌ها دارای اخبار فراوان و تازه هستند نه گران‌قیمت و پرهزینه، یعنی خبرنامه‌ها، اقتصادی‌ترین روش مارکتینگ هستند. در ایجاد خبرنامه‌هایتان نقاط زیر را در نظر بگیرید: به‌جای تعداد کمی مطلب طولانی، تعداد زیادی مطلب کوتاه منتشر کنید.

  • فرمت ساده‌ای تعیین کنید و در هر شماره به آن وفادار بمانید. هر چه بیشتر خبرنامه به یک بروشور شبیه باشد، کمتر حالت خبری به خود می‌گیرد. اگر از برنامه مایکروسافت ورد استفاده می‌کنید می‌توانید ده‌ها قالب آماده را در پایگاه اینترنتی آن‌ها پیدا کنید.
  • از پاسخ خوانندگان خود برای افزایش تأثیرگذاری استفاده کنید. اگر پیشنهاد محصول جدیدی داده‌اید، خبرها را در یک مقاله خلاصه کنید و به خواننده پیشنهاد دهید که اگر بخواهد اطلاعات بیشتری را برای او ارسال می‌کنید. راه‌هایی بیابید که خواننده را به تماس با خود تشویق کنید و مطمئن شوید خبرنامه را می‌خواند.
  • هنگام ارائه‌ی پیشنهاد‌های دارای مهلت زمانی تاریخ‌های معتبر مشخص کنید. خبرنامه‌ها ممکن است تا زمان زیادی بعد از تاریخ انقضای پیشنهاد‌های شما خوانده شوند.
  • از خبرنامه‌ها برای تبلیغ وب‌سایت خود استفاده کنید. به خوانندگان انگیزه‌ای بدهید تا به وب‌سایتتان سر بزنند؛ مانند مثال زیر:
  • سیستم آنلاین رزرو ما هم‌اکنون کسب‌وکار دیگری هم انجام می‌دهد. بیشتر از نیمی از بازدیدکنندگان سایت ما برایی دیدن عکس‌هایی از اتاق و پذیرایی کلیک می‌کنند و ۳۸ درصد کسانی که عکس‌ها را به‌صورت آنلاین دنبال می‌کنند برای رزرو هم اقدام می‌کنند. اگر اخیراً وب‌سایت ما را ندیده‌اید به وب‌سایت ما مراجعه کنید و مطمئن شوید روی گزینه‌ی اقامت یک‌هفته‌ای مختص مراجعه‌کنندگان به سایت کلیک می‌کنید. همچنین اگر ترجیح می‌دهید خبرنامه را به‌جای نامه پستی به‌صورت الکترونیک دریافت کنید، روی گزینه‌ی دریافت خبرنامه کلیک کنید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید، ما خبرنامه را برایتان ایمیل می‌کنیم. به‌هرحال در آینده، به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های خاص خود را برای شما خواهیم فرستاد.
  • پیشنهاد‌های فروش را باخبرهای به‌روز ترکیب کنید تا خوانندگان، خبرنامه شمارا بیشتر به‌عنوان نامه‌ای تبلیغاتی ببینند تا اخبار رسمی. برای مثال:

سفرهای کوهستانی بر اساس تماس‌ها برای رزرو و بازدید از وب‌سایت به محبوبیت بیش‌ازحدی در سال‌های اخیر رسیده است. در آپریل ۲۰۰۴، تماس‌ها ۲۲ درصد بیشتر از آپریل ۲۰۰۳ بوده‌اند، علاوه بر اینکه میزان تماس‌ها برای رزرو جا در کریسمس و تعطیلات سال نو همین حالا هم بسیار زیاد است. هر موقع تاریخ سفرتان را مشخص کردید با شماره ۵۵۵۵-۵۵۵-۸۰۰-۱ تماس بگیرید تا برای شما رزرو کنیم.

  • به معرفی شرکت خود بپردازید. لوگو، شماره تلفن، آدرس ایمیل را روی هر صفحه درج کنید تا مطمئن شوید خواننده به‌راحتی متوجه آن می‌شود.

انتهای مطلب/