کسب و کار در مسیر صحیح ...

تعریف هدف یک وب‌سایت به تعریف هدف دیگر ارتباطات تجاری می‌ماند. شما باید بدانید که می‌خواهید با چه کسی صحبت کنید، مردم در مورد تجارت شما چه می‌دانند یا چگونه می‌اندیشند، شما می‌خواهید چه بدانند یا چگونه بیندیشند و از همه مهم‌تر بعد از برقراری ارتباط با شرکت شما از آن‌ها می‌خواهید چه اقدامی انجام دهند. اکثر وب‌سایت‌ها دریکی از گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

سایت‌هایی برای تماس و ارائه بروشور: این سایت‌ها به مشتری می‌گویند شما که هستید و چه می‌کنید.

سایت‌های تماس با شرکت: ساخت و مدیریت این سایت‌ها از انواع دیگر ساده‌تر و اقتصادی‌تر است. این نوع سایت به مشتریان اجازه می‌دهد، تجارت شمارا روی وب پیدا کنند. مشتریان حالا دیگر به‌طور روزافزون در موتورهای جستجوگر فضای آنلاین یا هر مطلب آنلاین دیگری به دنبال اطلاعات تجاری شما هستند، به‌جای اینکه آن را در صفحات ثبت اطلاعات جستجو کنند. سایت تماس ساده شامل نام تجاری شما، توصیفتان از خودتان و فعالیت‌هایتان، محصولات و خدماتی که پیشنهاد می‌کنید، ساعات کسب‌وکارتان و چگونگی دسترسی به شما در فضای آنلاین واقعی است. برای تماس آنلاین، آدرس ایمیل خود را ارائه دهید یا فرم ارتباطی روی وب‌سایت خود فراهم کنید. استفاده از فرم ارتباطی برای کاربران دشوارتر است اما وب‌سایت شما از کسانی که در سراسر جهان به دنبال آدرس‌های ایمیل می‌گردند تا به ارسال هرزنامه و اسپم بپردازند، مصون می‌دارد.

سایت‌های ارائه بروشور: همانند بروشورهای چاپی، بروشورهای آنلاین مناسب به مشتریان شما در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات می‌دهد تا آن‌ها را متقاعد کند با تجارت شما کار کنند یا حداقل ترغیب شوند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند. این نوع سایت نیازمند طراحی خاصی است که با ظاهر برند شما سازگار باشد و هم‌زمان اطلاعاتی ارزشمند را به‌آسانی در دسترس قرار دهد. هزینه‌ها بسته به پیچیدگی طراحی شما، مقدار جزئیات، تعداد صفحات و این موضوع که آیا می‌توان سایت را با استفاده از قالب آماده طراحی کرد یا نه متفاوت هستند.

سایت‌های پشتیبان: این سایت‌ها برای مشتریان، خدمات و ارتباطات آنلاین فراهم می‌کنند. آن‌ها اطلاعاتی در مورد نصب محصولات، استفاده از آن‌ها، به اشتراک گذاردن رویه‌های صنعتی و به‌روزرسانی محصولات ارائه می‌کنند و به مشتریان کمک می‌کنند محصولات را به کار بگیرند. بعضی‌اوقات این سایت‌ها، تجارت الکترونیک هم انجام می‌دهند. اگر به این سؤال فکر می‌کنید که سایتتان بخش پشتیبانی آموزش داشته باشد به این سؤالات بایستی پاسخ دهید:

  • آیا همه‌ی مشتریانتان سؤالات یکسانی می‌پرسند؟ اگر این‌چنین است یک سایت پشتیبان می‌تواند این اطلاعات را در فرمی به نام «پرسش‌ها و پاسخ‌ها» فراهم کند؛ اما اگر مشتریان شما نیاز به حوزه‌ی وسیعی از اطلاعات دارند، ممکن است به روش خدماتی پیچیده‌تری نیاز داشته باشید.
  • آیا تعداد زیادی مشتری دارید؟ اگر این‌چنین است، سایت پشتیبان، مناسب شماست؛ اما اگر مشتریان کمی دارید، ممکن است هزینه برای ساخت و اداره‌ی چنین سایت حمایتی و آموزشی بی‌معنا باشد.
  • آیا مشتریان شما به وب‌سایت می‌روند؟ یا همچنان به شما زنگ می‌زنند؟ اگر مطمئن نیستید که آن‌ها مرتب به وب‌سایت شما رفت‌وآمد می‌کنند از ساخت وب‌سایت پشتیبان صرف‌نظر کنید.
  • آیا خرده‌فروش یک‌ برند هستید؟ اگر این‌چنین است می‌توانید خیلی راحت مشتریان خود را به وب‌سایت تولیدکننده‌ها بفرستید و در هزینه‌های ساخت سایت صرفه‌جویی کنید.
  • آیا آمادگی دارید به مشتریان آنلاین خود خدمات ارائه دهید؟ کاربران وب انتظار دارند اطلاعات سایت‌ها تازه و به‌روز باشند و پاسخ سؤالاتشان به‌سرعت داده شود.

سایت‌های تجارت الکترونیک: هدف اصلی سایت تجارت الکترونیک، فروش کالا به‌صورت آنلاین است. بازدیدکننده‌های سایت می‌توانند محصولات را ببینند، انتخاب کنند، سفارش دهند و هزینه‌ها را بپردازند. ساخت یک سایت تجارت الکترونیک به دلیل ویژگی‌های زیادی که باید داشته باشد کار پیچیده‌ای است. مشتریان باید بتوانند محصولات شمارا مشاهده کنند، انتخاب کنند، سفارش دهند و قیمت محصول را بپردازند. برنامه‌های نرم‌افزاری به این وظیفه کمک می‌کنند اما ایجاد چنین سایتی کار یک بی‌تجربه نیست. دستمزد طراحی حرفه‌ای به تکنولوژی و پیچیدگی سایت بستگی دارد. قبل از ورود به این حوزه باید بدانید که آیا تبلیغات الکترونیکی برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

انتهای مطلب/