کسب و کار در مسیر صحیح ...

با توجه به گسترش استفاده از بازاریابی دیجیتال (به طور صحیح دیجیتال مارکتینگ)، متمایز کردن آژانس بازاریابی دیجیتال (به طور صحیح آژانس دیجیتال مارکتینگ) در بازار رقابتی کار آسانی نخواهد بود. اگر در میانه مسیر کسب و کار ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ هستید و با بحران های مقطعی روبرو شده اید، نیاز به جذب مشتریان جدید خواهید داشت که برای تحقق این موضوع می بایست نام آژانس بازاریابی دیجیتال خود را بر سر زبان ها بیندازید و بهتر دیده شوید. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به بیان نکاتی جهت حفظ و گسترش بازار یک آژانس بازاریابی دیجیتال بپردازیم؛

  1. تولید محتوا: یکی از بهترین روش های بهتر دیده شدن، عدم استفاده از عنوان های متداول رقبا در تولید محتوا می باشد، از عنوان های جدید و خاص مناسب شرکت و مشتریان استفاده کنید. ابتدا بازار خود را بشناسید و مخاطبانی را که می توانند مشتری شما شوند، تشخیص دهید. به رقبای خود نگاه کنید و از شکست ها و موفقیت های آن ها درس بگیرید. به این بیندیشید که چه چیزی می توانید به مشتریان ارائه دهید که جای دیگری نمی توانند بدست آورند. با استفاده از نیچ مارکتینگ و تکنیک های مارکتینگ هوشمند و شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان، به طور هدفمند خدماتی تولید کنید که قبلاً کسی به آن ها نپرداخته و به گوشه ای از بازار ارائه دهید. به انتشار محتوایی که شرکت های دیگر هم به آن دسترسی دارند، بسنده نکنید. از محتوایی خاص و متمایز استفاده کنید.
  2. در یک حوزه تخصصی به فعالیت بپردازید: معرفی کوتاه و شعار شرکت شما باید بتواند مشتریان را جذب کند و نگه دارد، به همین دلیل بخش مهمی از برند آژانس بازاریابی دیجیتال خواهد بود. نمی توانید نسبت به همه گروه مشتریان رویکردی یکسان داشته باشید. مشتریانی را انتخاب کنید که به مدت طولانی تری با شما می مانند. انتخاب یک گروه از مشتریان برای همکاری، بهتر از این است که سعی کنید همه را راضی نگه دارید و درنهایت موفق نشوید.
  3. اطلاعات بدهید: اگر می خواهید آژانس بازاریابی دیجیتال تان (به طور صحیح آژانس دیجیتال مارکتینگ) مطرح تر از دیگران باشد، باید نشان بدهید در موضوع و محتوایی که انتخاب کرده اید، متخصص هستید تا بتوانید مشتریان خاص خود را پیدا کنید. همچنین، اگر رقیبان تخصصی شدن در یک زمینه را دنبال نکرده اند، همین می تواند موجب تمایز شما شود. اطلاعات ابزار بسیار خوبی برای نشان دادن اعتبار شما است. اطلاعات و داده ها را با معرفی کوتاه و شعار، محتوا و هر چیزی که مناسب می بینید، ترکیب کنید. بهتر است با استفاده از اطلاعات نشان دهید استراتژی مارکتینگ شما چگونه کار می کند، چگونه کاربرانتان را آن طور که می خواهند معرفی می کنید و چگونه استراتژی شما باعث فروش بیشتر آن ها می شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله، نکته ی مهم این است که اطلاعات و داده های شما با محتوای انتخابی مرتبط باشند و هرگاه بخواهید بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
  4. از روش های کلاسیک تبلیغاتی استفاده کنید: تبلیغات خود را به صورت فردی، کاتالوگ های چاپی و پرینت شده، پخش آنلاین آگهی های تبلیغاتی، پست الکترونیک و شبکه ارائه دهید. می توانید مشتریان فعلی خود را ترغیب کنید تا پل ارتباطی بعدی شما باشند؛ مثلاً به آن ها بگویید به ازای هر مشتری جدیدی که برایتان بیاورند ده درصد به آن ها تخفیف می دهید. کلاس های آموزشی و رویدادها را فراموش نکنید. یادتان باشد که رقبای زیادی دارید و تبلیغات، موضعی نیست که بخواهید در آن اهمال کنید. به ویژه اگر رقیبانتان در شبکه سازی خبره و مسلط باشند. ازآنجا که باید همیشه به صورت آنلاین قابل مشاهده باشید، سئو برای شما ابزاری قدرتمند محسوب می شود که باید به خوبی روی آن کار کنید. کلمات کلیدی و لینک های مناسب را به محتوای برگزیده و نوشته شده ی خود اضافه کنید تا شرکتتان در جستجوهای گوگل رتبه  بالایی داشته باشد.
  5. استفاده از محتوای تعاملی: محتوای تعاملی روندی است که بسیار موفق تر از محتوای استاتیک عمل می کند. محتوای تعاملی شامل تست ها و آزمون ها، نظرسنجی ها، محاسبات، بازدیدها، اینفوگرافیک تعاملی و هر چیزی است که مخاطبان را به فعالیت متقابل وا دارد؛ یعنی او را درگیر یادگیری یا اظهارنظر در مورد پست های تصویری، ویدیویی و متنی شما کند. فقط سعی کنید مردم را در اطلاعات و فعالیت های خود سهیم کنید.
  6. قیمت گذاری به سبک خودتان: اگر روش های قبلی برای آژانس بازاریابی دیجیتال تان (به طور صحیح آژانس دیجیتال مارکتینگ) موفقیت آمیز نبودند، می توانید از قیمت گذاری به عنوان وجه تمایز و برتری خود نسبت به رقیبان استفاده کنید. حالا باید بررسی کنید که رقیبانتان چه خدماتی و به چه قیمتی ارائه می دهند. قیمت پیشنهادی شما نباید خیلی پایین تر باشد، مهم این است که متفاوت باشید. مثلاً می توانید مجموعه ای از چندین کالای خدماتی که افراد معمولاً آن ها را باهم استفاده می کنند، در یک بسته خدماتی جمع آوری و با مقداری تخفیف عرضه نمایید. می توانید اعلام کنید در صورت عدم رضایت مشتریان، مبلغ پرداختی را بازمی گردانیدو یا قیمت ها را به طور شفاف در وب سایت خود درج نمایید.

انتهای مطلب/