کسب و کار در مسیر صحیح ...

از نگاهی می توان نگهداری از برند شخصی را به دو نوع تفکیک نمود. نوع نخست برای حفظ برند خود در بازار، در تمام رویدادهای زمانبندی شده و خدماتی که به طور مستمر اتفاق می افتد شرکت کنید. بدین معنی که مطمئن شوید کارهای چاپی طبق برنامه انجام می شود، پست ها در زمان مقرر فرستاده می شوند، کارت ها سفارش داده می شوند، به روزرسانی وب سایت در زمان خود اتفاق می افتد، هدایا ارسال می شوند و یک میلیون جزئیات دیگری که باعث می شوند ببینیم هر روز هزاران تماس تلفنی گرفته یا ایمیل می شود.

شاید به همین دلیل است که توصیه می شود که باید یک مدیر برند داشته باشید. تنها کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید زیربنای برند شخصی شما مانند یک پا چوبی پوسیده فرو نمی ریزد. این که فردی را داشته باشید که تنها وظیفه او ایستادن بالای سر چاپخانه، شرکت خدمات پستی، عکاسان، طراحان گرافیک و متصدیان تهیه غذا باشد، بسیار مهم است. کسی که روی پرداخت های شما برای تبلیغات نظارت داشته باشد.

نوع دوم در نگهداری از برند شخصی شامل ارتباط با مشتریان است. باید به طور منظم از طریق پست، ایمیل یا تماس تلفنی با آنان در ارتباط باشید. چون مردم متنفرند از این که احساس کنند در تاریکی رها شده اند. حالت انتظار و بلاتکلیفی چیزی است که ما انسان ها نمی توانیم خیلی خوب با آن کنار بیاییم. پس زمانی که مشتریان شما از طرف شما به طور منظم ارتباطی دریافت نمی کنند، احساس می کنند در تاریکی رها شده اند. این کار ممکن است آن ها را بی میل سازد و این بی میلی زمانی ایجاد می شود که برای نخستین بار پس از ۶ ماه از شما بشنوند که درخواست ارجاع دارید. بدین ترتیب این ذهنیت را به وجود می آورید که هر وقت به چیزی نیاز دارد، تماس می گیرد. اگر مشتریان به شما با دید فردی که بی توجه، حسابگر و فرصت طلب است، می نگرند و معامله را خواهید باخت.

به یاد داشته باشید که فرآیند ساخت برند شخصی، رابطه ای بر پایه یک تعهد ضمنی است و بدانید روابط سالم، ارتباطات بادوام می طلبند. به عبارتی می بایست سیستمی در اختیار داشته باشید که به شما این امکان را بدهد که دست کم یک بار در ماه با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید؛ یک خبرنامه الکترونیکی، ایمیل های هشدار دهنده، یک خبرنامه چاپی، یک نامه شخصی از طرف شما، یک تماس تلفنی و حتی یک کارت تبریک فصلی. چنین چیزی به نیاز، صورت های مالی یا ارجاع ها ربطی ندارد، بلکه به تماس مربوط است.

متخصصان مارکتینگ معتقدند ارتباطات منظم این پیام را به مشتریان شما منتقل می کند که برایشان ارزش قائلید و به آنان احترام می گذارید. این نوع ایجاد حسن نیت، ارجاع های بیشتری را برای شما ایجاد می کند و از حجم شکایت ها خواهد کاست.

انتهای مطلب/