در دهه ۱۹۶۰ دویل، دین و برنباچ شیوه ای نوین برای پیغام های تبلیغاتی ارائه کردند. روال رایج در آن زمان خلق آگهی هایی بود که با سماجت تمام به مشتری جنس بفروشد، ضمن اینکه بر خصوصیات بدیهی پیش پا افتاده کالا نیز تمرکز می کرد. برنباچ و کرون دیدگاه جدیدی ارائه کردند که به طرز خارق العاده ای ابتکاری، ملایم و مطبوع بود.

این شرکت، با آگهی های تبلیغاتی که برای فلکس واگن ساخت راه خود را به دنیای تبلیغات باز کرد. تبلیغات این شرکت هم سرگرم کننده بود و هم اطلاعات کاملی راجع به محصول در اختیار مصرف کننده می گذاشت. آیا جمله «ساده فکر کنید» را به یاد می آورید؟ این جمله سرآغاز تحولی بزرگ در دنیای تبلیغات بود و تبدیل به یکی از اصول این صنعت شد.

تبلیغاتی که برنباچ و کرون در دهه ۱۹۶۰ برای فولکس واگن طراحی کردند به قدری به یاد ماندنی، ابتکاری و پیشتاز بود که وقتی چند سال قبل فولکس واگن امریکا می خواست نیو بیتل را وارد بازار کند، شرکت تبلیغاتی آرنولد کامیونیکیشن، که طراحی تبلیغ نیوبیتل را به عهده داشت، نه تنها تبلیغی با مولفه های کاملا جدید ارائه نکرد، بلکه سعی کرد همان ایده قبلی را ارتقا بخشد و بهتر جلوه دهد.

برای نمونه در آگهی تبلیغاتی نیو بیتل از فضاهای سفید استفاده شد. در این تبلیغ عکس کوچکی از نیم رخ ولکس واگن جدید دیده می شود و نوشته مختصری با این عبارت: « از صفر تا ۶۰؟ بله» این تبلیغی بود که جوهر اصلی تبلیغات اولیه در آن به چشم می خورد، همچنین تمجیدی بود از دویل، دین و برنباچ که ۴۰ سال پیش آن را طراحی کرده بودند.

آرنولد کامیونیکیشن زمانی که کارش را برای مسابقه عرضه کرد، در فهرست عوامل سازنده اسم کرون و برنباچ را با عنوان همکاران خلاق درج کرده بود. همان طور که از دیوید آگیلوی نقل قول هایی ارائه می شود، هر از گاهی بعضی جملات برنباچ را نیز نقل می کنند. از جمله:«حماقت باعث فروش کالا نمی شود، نبوغ بی ربط هم همین طور.»

انتهای مطلب/