دادگاه سامسونگ و اپل باعث مشخص شدن اطلاعات جالبی شده است. طبق گفته اپل در دادگاه، این شرکت در زمان معرفی محصول جدید نیازی به تبلیغات ندارد، و برای مارکتینگ محصولات خود برروی دو استراتژی تمرکز دارد: ۱) بمب رسانه ای از طریق بررسی محصولات ۲) استفاده از محصولات در فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیونی

“شیلر” مدیر مارکتینگ اپل در دادگاه دو شرکت اپل و سامسونگ که بر سر پتنت های ثبت شده است، اعلام کرد که اپل برای معرفی محصول جدید نیاز به تبلیغات ندارد. زمانی که یک محصول جدید از سوی اپل معرفی می شود  سایت های مختلف به بررسی محصول جدید می پردازند و معمولا بررسی های منتشر شده نیز مثبت می باشند.

براساس گزارش بلومبرگ، زمانی که کمپانی اپل، آیفون را برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد، هیچ نوع تبلیغاتی برای معرفی این محصول نداشته است. مدیر مارکتینگ اپل نیز در همین راستا اعلام کرد که اپل حتی پس از عرضه آیفون و ورود آن به بازار نیز تبلیغاتی برای فروش بیشتر این محصول نداشته است.

ما نیازی به تبلیغات نداریم، بررسی های بسیار زیاد و مثبت رسانه ها برای آیفون و آیپد به اندازه کافی این محصول را به مردم معرفی می کنند. بلومبرگ نیز اعلام کرده که اپل برای قرار دادن محصولاتش در فیلم و برنامه های تلویزیونی تاکید بسیار دارد، شیلر همچنین بیان کرد: ما عاشق این هستیم که محصولاتمان توسط ستارگان سینما و تلویزیون استفاده شوند. یکی از کارمندان اپل ارتباطات نزدیکی با هالیود دارد تا محصولات اپل در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی استفاده شود.

هیچ کدام از دو استراتژی اپل برای معرفی محصولاتش، تعجب آور نیستند چراکه امروزه در بسیاری از فیلم های هالیوود و یا برنامه های معروف تلویزیونی شاهد نمایش و استفاده از مک بوک، آیفون و آیپد هستیم. اما نکته قابل توجه در این میان این است که اپل اصلا علاقه ای به تبلیغات و مارکتینگ مستقیم محصولاتش ندارد.

انتهای مطلب/