اگر قصد دارید از روابط عمومی برای بازسازی جایگاه برند خود استفاده کنید و این موضوع شما را ترغیب کرده است که از نزدیک به برنامه روابط عمومی خود نگاهی بیندازید، در این پست به بیان ۴ قانون ساده که می تواند به عنوان نقطه شروع به شما کمک کند می پردازیم:

  1. نخست دریابید که جایگاهتان در ذهن عموم چیست. چند دلاری برای پژوهش خرج کنید و یا شال و کلاه کنید و بیرون بروید و با مشتریان و مخاطبانتان حرف بزنید. فراموش نکنید که مهمترین افراد، سردبیران نشریه های کلیدی هستند.
  2. راهکار بازسازی جایگاه برندتان را انتخاب کنید. مهم است مفهوم خاصی را که می خواهید از طریق تبلیغات و روابط عمومی بدست آورید، از صفر شروع کنید. یقین بدارید که فرد دیگری به این مفهوم نپرداخته است و از به کاربردن اصطلاحاتی مانند مترقی، مدرن و دینامیک پرهیز کنید. این ها ارتباطی با بازسازی جایگاه برند ندارند و روابط عمومی نمی تواند کار چندانی در خصوص آنها انجام دهد.
  3. همه را متقاعد سازید که به طور انحصاری بر ایده بازسازی جایگاه برندتان تمرکز کنند. این امر شامل مدیران شما، آژانس تبلیغات و البته تمام کسانی است که در دپارتمان روابت عمومی کار می کنند. به راهکار اصلی تان بیاویزید و آن را با کمک نشریه هاتقویت کنید.
  4. گهگاه تلاش های روابط عمومی تان را همراه با فعالیت های تبلیغاتی تان و جایگاه کلی مارکتینگ تان ارزیابی کنید. روابط عمومی یکی از ابزارهای متعددی است که باید همان جهت را هدفگیری گند. اگر روابط عمومی جهتی را انتخاب کند و تبلیغات جهت دیگری را، این موضوع به خودی خود موجب شکستتان خواهد شد. به خاطر بسپارید، انطباق مجدد ادراکات، نیازمند زمان و صبر و حوصله می باشد.

انتهای مطلب/