کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای حذف رقبای کپی کار در تبلیغات سه گزینه پیش رو خواهید داشت:

  1. فراموش کردن رقبا، با این امید که بسیاری از مشتریان بالقوه قابلیت‌های شمارا می‌شناسند و می‌دانند که این ایده‌های کپی شده توسط رقبا از آن شما بوده است، ازاین‌رو نسبت به آن‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند و به خرید محصول شما روی می‌آورند.

در بیشتر موارد این گزینه بهترین گزینه است، زیرا تعداد محدودی از رقبا به کپی‌برداری از کلیه‌ی فعالیت‌ها یا ایده‌های خلاقانه شما دست می‌زنند. بیشتر شرکت‌ها اگرچه در جستجوی اطلاعات رقیب خود هستند اما در برابر مشتریان و در فعالیت‌های تبلیغاتی خود را نسبت به رقبا بی‌تفاوت نشان می‌دهند.

  1. نشان دادن واکنش‌های محدود نسبت به فعالیت‌های رقبا با ایجاد تغییرات جزئی در تبلیغات. برای مثال اگر یکی از رقبا محصولات خود را به حدی کاهش دهد که این تغییر، زنگ خطری برای بازار شما باشد، می‌توانید با تأکید بر ارزش و کیفیت محصولات خود به مشتریان، اهمیت این مسئله را در مقایسه باقیمت محصول یادآوری کنید.

برخی از شرکت‌ها با رقبایی سروکار دارند که دائماً به تقلید فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها می‌پردازند. در این صورت این گزینه بهترین راهکار است. با این کار به این دسته از رقبا نشان می‌دهید که نسبت به کپی‌برداری آن‌ها بی‌تفاوت نبوده‌اید و شما نیز قادرید با ایجاد کوچک‌ترین تغییر در تبلیغات خود مشتریان را نسبت به اقدام منفی آن‌ها آگاه سازید.

  1. سربه‌سر شدن با رقبای جدی. برای مثال، اجرای تبلیغات مقایسه‌ای با تأکید بر برتری محصولات شما در برابر اصلی‌ترین رقیبتان؛ و نیز ذکر جزئیات مزیتی منحصربه‌فرد محصول شما و سایر نکاتی که می‌توانند وجود رقابت جدی میان شرکت شما و رقبایتان را برای عموم مشتریان آشکار سازند.

این گزینه تنها در شرایطی بهترین راهکار محسوب می‌شود که کپی‌برداری رقبا سهم بازار شمارا به‌شدت تهدید کند و حساب مخارج و درآمدهای شمارا به هم بریزد که درنتیجه چاره‌ای جز شاخ‌به‌شاخ شدن با رقیب وجود ندارد. با انتخاب این گزینه بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی شما برای معرفی رقیبتان صرف می‌شود و به‌ندرت سرمایه‌گذاری منطقی به شمار می‌آید. حتی اگر تبلیغ شما به‌گونه‌ای باشد که مخاطبان شمارا دل‌زده کند بازهم این اقدام میزان آگاهی از نام و برند رقیب را در ذهن مخاطبان افزایش می‌دهد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا