شرکت ها اغلب به دلایلی که در هیچ یک از سایر بخش‌های آمیخته بازاریابی قابل قبول نیست، به مناسبت رویدادهای خاص وقت زیادی را به شرکت در نمایشگاه‌ می‌گذرانند. دلایلی که برای شرکت در نمایشگاه‌ ارائه می‌شود به شرح ذیل است:

«چون رقبای ما آنجا حضور دارند». می‌توان گفت که این به نوعی پول هدر دادن است. چه فرق می‌کند که مردمی که چشمت به آن‌ها می‌افتد آن‌ها هستند یا خیر.

«چون آن محل واقعا ارزان است». فضا و مکان به‌تنهایی در حدود ۴۰ درصد کل هزینه‌های نمایشگاه را به خود اختصاص می‌دهد و اما سایر هزینه‌هایی را که لازم خواهد بود باید چکار کرد؟ درآمد فضا به‌عنوان عایدات برپاکننده نمایشگاه است که از آن در راستای ارتقای آن رویداد عمده کمک می‌گیرد. پس اگر درآمد کاهش یابد چه اتفاقی می‌افتد؟

«چون گروه فروش می خواهد همچنان محصولات را عرضه نماید». گروه های فروش از نمایشگاه به‌عنوان مکانی مناسب برای استراحت استفاده می‌کنند. آن‌ها دوست دارند در اماکن زیبا و قشنگی همچون هاروگیت یا بریک تون استراحت کنند. به همین دلیل است که امکانات نمایشگاهی عمده‌ای در این گونه اماکن به چشم می‌خورد. ولی شما نیاز به یک گروه افراد سخت‌کوش دارید تا غرفه شما را اداره کنند، غروب آنقدر خسته باشند که دیگر به تماشای مناظر دیدنی نروند. اگر می‌خواهید تیم فروش خود را سرگرم کنید آن‌هارا به بات لینز ببرید.

«چون پارسال آنجا بودیم». این درصورتی قابل قبول خواهد بود که پارسال اهدافی را دنبال کرده اید توام با یک تجزیه‌وتحلیل هزینه‌ای اثربخش و اینکه آن نمایشگاه به شیوه ای سودآور به آن اهداف موردنظر رسیده باشد. اگر چنین نیست چرا امسال نیز پول ها را هدر دهیم؟

«چون غیبت ما تبلیغات منفی خواهد بود». این ترس و واهمه‌ای است که از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه احساس می‌شود. بازدیدکنندگان اصلا نمایشگاه‌ها را به یاد نمی‌آورند چنان که این امر به ضرر منافع شما تمام نشود از شرکت در این گونه نمایشگاه‌ها خودداری کنید.

انتهای پیام/ لینک محتوا