در این پست شما با قسمت دوم عبارات و اصطلاحات اختصاری کسب و کار آشنا خواهید شد، عبارات کوتاه شده کسب و کار که هر کارشناس و متخصصی باید بداند؛ این موضوع در قالب ۳ قسمت ارائه خواهد شد، با هورموند همراه شوید؛

EOW: End Of Week

همانند EOD، EOW به معنای پایان هفته است. در اصطلاحات محاوره‌ای ممکن است به معنای پایان روز تجاری در جمعه باشد.

 

HTML: Hyper-Text Markup Language

زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی: زبانی که برای معماری وب‌سایت، صفحات فرود و ایمیل‌ها استفاده می‌شود. HTML ساختار وب‌سایت شمارا می‌سازد.

 

IP Address: Internet Protocol Address

نشانی پروتکل اینترنت: نشانی عددی است که به هر یک از دستگاه‌ها و کامپیوترهای متصل به شبکه‌های کامپیوتری که بر اساس پروتکل اینترنت کار می‌کنند، اختصاص داده می‌شوند.

 

ISP: Internet Service Provider

ارائه‌دهنده خدمات اینترنت: سازمانی تجاری، اجتماعی، غیرانتفاعی یا خصوصی که سرویس‌های اینترنت را ارائه می‌دهد.

 

LTV: Lifetime Value

ارزش طول عمر: پیش‌بینی از سود خالص نسبت به‌کل روابط آینده با یک مشتری. برای محاسبه LTV برای یک دوره زمانی مشخص، گام‌های زیر را دنبال کنید: درآمدی که مشتری در آن دوره زمانی به شما پرداخت کرده است را محاسبه کنید.

مارجین ناخالص را از آن کم کنید. بر نرخ ریزش تخمین زده‌شده برای مشتری تقسیم کنید.

 

LTV:CAC: Ratio of Lifetime Value to Customer Acquisition Cost

نسبت ارزش طول عمر به هزینه کسب مشتری: نسبت LTV به CAC.

 

MoM: Month-over-Month

تغییرات سطوح با توجه به ماه قبل بیان می‌شود. این تغییرات volatile تر از فصل‌به‌فصل یا سال‌به‌سال هستند و رویدادهایی مانند تعطیلات، خرابی‌های وب‌سایت، بلایای طبیعی و سقوط بازار سهام را منعکس می‌کند. برای محاسبه تغییرات MoM، میانگین هر آنچه شما می‌خواهید اندازه‌گیری کنید را برای ماه X با ماه Y مقایسه کنید. برای محاسبه درصد رشد: عدد ماه X را از عدد ماه Y کم کنید و نتیجه را بر عدد ماه X تقسیم کنید سپس نتیجه نهایی را در ۱۰۰ ضرب کنید.

 

MTD: Month-to-Date

دوره زمانی که در ابتدای ماه جاری آغازشده و در روز جاری به پایان می‌رسد.

 

MRR: Monthly Recurring Revenue

مقدار درآمدی که کسب و کارهای مبتنی بر تعهد پرداخت (آبونمان) هرماه دریافت می‌کنند که MRR دریافتی از مشترکان جدید (خالص جدید)، MRR دریافتی از upsells (خالص مثبت)، MRR ازدست‌رفته از downsells (خالص منفی) و MPR ازدست‌رفته از کنسلی‌ها (خالص ازدست‌رفته) را شامل می‌شود.

 

NPS: Net Promoter Score

نمره خالص ترویج کنندگان: معیار اندازه‌گیری رضایت مشتری با مقیاس ۰ تا ۱۰ که نشان می‌دهد کدام‌یک از مشتریان حاضر هستند شرکت شمارا به دیگران معرفی کنند. NPS از یک نظرسنجی ساده به دست می‌آید و برای تعیین میزان وفاداری مشتریان شما به کسب و کارتان مفید خواهد بود.

برای محاسبه NPS، درصد مشتریانی که شمارا پیشنهاد نخواهند داد (۰-۶ – دفع‌کننده) را از درصد مشتریانی که شمارا پیشنهاد خواهند داد (۹-۱۰-ترویج کننده) کم کنید.

تعیین منظم NPS شرکت به شما اجازه می‌دهد راه‌های بهبود محصولات و خدمات را شناسایی کنید و به‌این‌ترتیب بتوانید وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

 

NSFW: Not Safe For Work

اصطلاحی اینترنتی که برای هشدار دادن به افرادی استفاده می‌شود که در حال خواندن یا تماشای محتوایی هستند که برای محیط کار مناسب نیست و بهتر است درزمانی دیگر آن را ببینند.

 

OOO: Out of the Office or Out-of-Office

ooo را می‌توان به دو روش به کار برد:

به‌عنوان یک اصطلاح:”هفته آینده OOO هستم “.

به‌عنوان یک صفت: “یک پاسخ خودکار OOO نوشتم تا زمانی که در تعطیلات هستم ایمیل-هایم را چک نکنم “.

این لزوماً به این معنی نیست که شما در تعطیلات هستید فقط به این معنی است که شما به‌طور فیزیکی در دفترتان حضور ندارید؛ به‌عبارت‌دیگر شما می‌توانید با خانواده‌تان در Aruba باشید یا می‌توانید در یک کنفرانس OOO شوید.

انتهای مطلب/ هورموند

همچنین بخوانید:

عبارات و اصطلاحات اختصاری در کسب و کار ۱

اصطلاحات کسب و کار ۳

اصطلاحات اختصاری بازاریابی