1. قبل از هر چیز به ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد در ذهن مخاطب بیندیشید و پس‌ازآن به بررسی ویژگی‌ها و مزایای کارکردی بپردازید.
  2. تجربه مطلوب برای مشتری‌ها نیازمند برنامه‌ریزی می‌باشد و به‌طور اتفاقی اتفاق نخواهد افتاد. در فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی تجربی در کنار استفاده از ایده‌های خلاقانه، از غافلگیری و ایجاد شگفتی و تهییج استفاده کنید.
  3. مدل‌های سنتی رضایت مشتری اهمیت و نقش احساسات و هیجانات جسمی و فکری و سرور را در مشتریان کمرنگ می‌کنند. با توجه به جزییات هر تجربه برای مشتری می‌توان برای مصرف‌کننده امروز، حس خوب برنامه‌ریزی نمود.
  4. هر شرکتی نیازمند این است که تجربه‌ای در راستای یادآوری خاطرات خوش گذشته برای مشتریانشان داشته باشد. یک عنصر و ایده ظریف داشته باشد و از طریق آن تجربه و خاطره مشتری‌ها را شکل داده و هیجان مثبتی را برانگیزد.
  5. علاوه بر محصول به موقعیت مصرف هم فکر کنید. به‌جای آن‌که به تیغ فکر کنید به تمیزی و آراستگی افراد بیندیشید و در ابعاد اجتماعی و فرهنگی زندگی مشتریان به قضایا بنگرید.
  6. تجربیاتی یکپارچه ایجاد کنید تا بر احساسات، عواطف و تفکرات مشتریانتان تأثیر داشته و مرتبط با سبک زندگی روزمره‌شان مرتبط باشد و هویت اجتماعی – رابطه‌ای را به وجود آورید.
  7. با تعیین جزییات و پیامدهای هر تجربه شامل حواس، احساسات، تفکرات، فعالیت‌ها، واکنش‌ها و روابط برخاسته از عناصر برند همچون لوگو، آگهی‌های تبلیغاتی؛ وب‌سایت و … به تأثیر تجربی عمیق‌تر بیندیشید.
  8. گلچینی از متدلوژی‌ها را انتخاب کنید، هر یک از متدلوژی‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارند. بامطالعه و شناسایی این جزییات و دقت بر روایی و پایایی هر متد در کنار خلاقیت به بهترین خواهید رسید. برخی از متدها مانند تحلیل پرسشنامه کمی هستند، برخی نیز مانند جلسات گروه تمرکز -کانون- کیفی بوده، برخی مانند تکنیک‌های تصویربرداری از رفتار مشتری به‌صورت تصویری اجراشده و گروهی نیز در شرایط مصنوعی و برخی در شرایط واقعی مانند کافه و فروشگاه پیاده‌سازی می‌شوند.
  9. از خود بپرسید که چگونه می‌توانید با استفاده از راهبردهای بازاریابی تجربی به مرحله جدیدی واردشده و با استفاده از رسانه‌های دیجیتال، فرهنگی متفاوت را بنا نهید.
  10. پویا باشید. بسیاری از شرکت‌ها و برندها در مقابل تغییرات کند و محتاط هستند، تلاش کنید تا با بررسی تحولات و به‌کارگیری خلاقیت، پویایی خود را در تمام شرایط مدیریت نمایید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا