بازاریابی را با گرایش‌های واقعی به‌روز نگه‌دارید

فشارهای رقابتی در کار همچنان ادامه دارد. قدرت تولید بیشتر شده و نوآوری‌های فنی و نیروهای جدید در تولید کالا با یکدیگر ادغام می‌شوند تا فشار بر روی بازاریابان به‌منظور یافتن مکان‌های جدید برای رشد و همچنین فشار بر روی فروشندگان برای انتخاب اهداف مهم‌تر افزایش یابد.

بعدازآن موضوع تجارت جهانی مطرح می‌شود. حرکت به‌سوی برندهای جهانی و مدیریت بین‌المللی برای مدت طولانی یکنواخت بوده اما اکنون در حال سریع‌تر شدن است. بنابراین کار بازاریابی باید به‌گونه‌ای گسترده‌تر مورد برسی قرارگرفته و با کشورهای دوردست ارتباط برقرار گردد.

فروشنده به‌نوبه خود به تدوین برنامه‌های مربوط به حساب‌های بین‌المللی نیاز دارد و فروش این برنامه‌ها در داخل سازمان نیز مانند فروش آن به مشتریان جزو کار فروشندگان است. متمایزسازی مشکل عمده‌ای است که با هردو عملکرد ارتباط دارد. سود ناخالص بسیاری از کالاها کم شده است و فروشندگان می‌خواهند یا واسطه فروش کالا باشند و یا می‌خواهند روش‌های جدید اضافه کردن ارزش محصولات اولیه را بیابند.

ارزش‌افزوده کالای امروز می‌تواند در روز بعد تنها یک استاندارد صنعتی ساده باشد. نیاز به انعطاف‌پذیری، بازآموزی، یادگرفتن مهارت‌های جدید و توجه به این موضوع که انجام خوب فعالیت‌های امروز لزوماً در آینده کارساز نخواهد بود، گرایش واقعی دیگری است که می‌بایست در عملکرد بازاریابی و فروش جستجو کرد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا

درکسب و کارتان شماره یک باشید..