کسب و کار در مسیر صحیح ...

باوجوداینکه دندانپزشکان خدمات حرفه‌ای و تخصصی ارائه می‌دهند، بازهم کار آن‌ها جزو کسب و کار های کوچک به‌حساب می‌آید و با بسیاری از همان مسائل و چالش‌های این نوع از کسب و کارها و نیاز به استفاده از تکنیک های بازاریابی دندانپزشکی روبرو هستند. شما می‌توانید بهترین دندانپزشک دنیا باشید، اما مطب شما خالی از مراجعین باشد. شما باید خودتان را بشناسانید. شهرتی کسب کنید که نه‌تنها مراجعین جدیدی برای شما به ارمغان بیاورد، بلکه بیماران فعلی را نیز حفظ کند. چند رویکرد به بازاریابی کارتان می‌تواند چنین وضعیتی را برای شما ایجاد کند.

برای اینکه همیشه کسی باشد که صندلی یونیت دندانپزشکی شما را اشغال کند نیاز به بازاریابی مؤثری دارید.

ارجاع در بازاریابی دندانپزشکی

درحالی‌که ممکن است تکراری و کلیشه‌ای به نظر برسد، تبلیغات دهان به دهان، بدون توجه به قرابت اسمی، بهترین بازاریابی است. چالش اینجاست که باید به مراجعان خود انگیزه‌ای بدهید که باعث شود دوستان و خانواده خود را به شما ارجاع بدهند. بسیاری از مطب های دندانپزشکی پس از پایان ویزیت از بیماران برای ارجاع دیگران درخواست می‌کنند. هیچ زمانی برای درخواست بهتر از لحظه‌ای نیست که کار آن‌ها تمام‌شده و احساس می‌کنند کار باکیفیتی انجام داده‌اید.

بسیاری از دندانپزشکان مشوق‌هایی نظیر پاداش و هدیه نیز اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، اگر یکی از مراجعین فردی را معرفی کند که در طول ماه مشخصی به مشتری آن مطب تبدیل شود، فرد ارجاع دهنده یک مسواک برقی درجه‌یک دریافت می‌کند. برخی از دندانپزشکان پس از سه یا چهار ارجاع موفقیت‌آمیز جایزه‌های بزرگ‌تری را در نظر می‌گیرند. نوعی از این مفهوم پیدا کنید که برای شما مؤثر است.

 

خبرنامه در بازاریابی دندانپزشکی

خبرنامه های بهداشت دهان و دندان روش خوبی برای حفظ ارتباط با مشتریان است و باعث می‌شود آن‌ها از توانایی‌های شما اطلاع پیدا کنند. این خبرنامه ها را برای مشتریان فعلی و گذشته و همچنین کسانی که معرفی‌شده‌اند ولی هنوز مراجعه نکرده‌اند ارسال کنید. این خبرنامه ها نه‌تنها شهرت شما را حفظ می‌کنند، بلکه به شما اجازه می‌دهند خدماتی که ارائه می‌کنید و داستان‌های موفقیت درمان بیماران دیگر را نیز مورد تأکید قرار دهید.

همچنین این خبرنامه ها مکان خوبی برای ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه روی فرآیندها و محصولات اختیاری مانند سفید کردن دندان‌ها یا دیگر فرآیندهای زیباسازی دندان هستند. برخی از دندانپزشکان هنوز هم این خبرنامه ها را از طریق نامه و پست ارسال می‌کنند، درحالی‌که سایرین در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و از خبرنامه های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

 

خدماتی که می‌توانید ارائه دهید را در معرض نمایش بگذارید

اغلب بیماران از همه کارهایی که شما می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید آگاه نیستند. اگر صاحب یک تخصص بالینی هستید، اطمینان حاصل کنید که در اتاق انتظار یا نواحی درمانی مطب شما به‌وضوح قابل‌رؤیت است. همین موضوع برای فرآیندهای زیباسازی دندان و سایر درمان‌های اختیاری مانند شیارپوش های دندان (سیلانت) یا عکس‌برداری توسط اشعه X از جمجمه برای تشخیص سرطان دهان و مری نیز صادق است. این کار می‌تواند کار شما را با بیماران فعلی و ارجاع‌های بالقوه آن‌ها رونق دهد.

 

بازاریابی اینترنتی برای دندانپزشکان

دندانپزشکی نیز امروزه مانند همه کسب و کارها از حضور در اینترنت بهره می‌برد. طراحی یک وبسایت برای دندانپزشکان که به‌خوبی طراحی و اجرا شده است و خدماتی که ارائه می‌دهید، زمینه کاری، تخصص‌ها و بیمه‌هایی که می‌پذیرید را معرفی می‌کند به جذب مشتری کمک می‌کند و به کار شما اعتبار می‌بخشد. رسانه‌های اجتماعی برای معرفی کار شما و خدمات ویژه‌ای که احتمالاً ارائه می‌کنید سودمند هستند و می‌توانند راه دیگری برای توزیع الکترونیکی خبرنامه شما نیز باشند. رشد دنبال کننده‌های آنلاین می‌تواند دوستان بیماران شما را نیز جذب کند که خود می‌تواند به یک‌راه مؤثر برای درخواست معرفی و ارجاع تبدیل شود.

انتهای مطلب/ هورموند