مردم اکنون متوجه هستند که ساخت یک اپلیکیشن موبایل یا وبسایت نسخه موبایل نمی تواند یک استراتژی موبایلی یا کمپین تبلیغات موبایلی و یا بازاریابی موبایلی به حساب بیاید پس به این فکر کنید که بازاریابی موبایلی چگونه می تواند در برنامه کلی بازاریابی شما جای گیرد و چطور می تواند رابطه شما با مشتریان خود را بهبود بخشد. در این مقاله سعی کرده ایم برای موفقیت کمپین تبلیغاتی موبایلی شما نکات تاثیر گذاری را گردآوری نماییم، پس با ما همراه شوید؛

۱- از درگیرکردن کاربر در تبلیغات برای کاهش CPA (هزینه فروش) استفاده کنید:
مطمئن شوید که تبلیغ شما تعاملی است و کاربران را به ثبت ایمیل در تبلیغ یا ثبت نام خود برای پیشنهاد شما ترغیب می کند. با این نوع کمپین ها، خواهید دید که نرخ تعداد کلیک شما تا دو برابر بالاتر می رود.

۲- مخاطبین خود را بشناسید:
خیلی از تبلیغ کنندگان در بستر موبایل ابتدا به صرف هزینه می پردازند، بدون اینکه سعی کنند مخاطبین خود را بشناسند و ببینند که آنها چه می خواهند. برای مثال، بخش عظیمی از تبلیغات موبایل بر اساس تعداد نصب اپلیکیشن است. شرکت ها معمولاً ۱.۵ دلار برای هر نصب می پردازند. متأسفانه تعداد زیادی از این نصب ها پس از مدتی به کاربران وفاداری تبدیل نمی شوند و یا دیگر تأثیری ندارند. در هنگام اجرای یک کمپین تبلیغات موبایلی، که خصوصاً بر روی تعداد نصب تمرکز دارد، شما باید کاربران موبایل خود را بشناسید، بدانید که کدام کاربران از اپلیکیشن شما استفاده می کنند، چرا استفاده می کنند و چه کسانی هستند. سپس فقط در این صورت است که می توانید تبلیغات مؤثر منتشر کنید و نرخ رشد منطقی ای برای کسب و کار خود متصور شوید.

۳- زمانبندی صحیح داشته باشید:
پیشنهاد ما برای ساخت و پیشبرد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی موفق، فراهم کردن انگیزه برای کاربران است تا بلافاصله با تبلیغ تعامل پیدا کنند. کارکردن با موبایل در لحظه است، بنابراین کمپین خود را طوری زمانبندی کنید که زمانی منتشر شود که بخواهید کاربر، عملی را انجام دهد. این انگیزه ها می توانند یک دانلود سرگرم کننده یا کوپن مجازی باشد و در زمانی به کاربر نشان داده شود که برای مثال کاربر به یک فروشگاه خاص نزدیک باشد. در موبایل، همه چیز محدود به این می شود که در لحظه صحیح، تبلیغ صحیح را نمایش دهیم.

۴- مکان، کلید موفقیت شماست:
ضروری است که بدانید مهمترین مکان برای نمایش تبلیغ کجاست. برای مثال، قرار دادن آن در وسط یک بازی کامپیوتری نمی تواند جای خوبی باشد. مکان یابی مؤثر تبلیغ به خود کمپانی بستگی دارد، اما منابع زیادی وجود دارد که به شما درباره انتخاب بهترین مکان نمایش تبلیغ کمک کند.

۵- از یک call to action قدرتمند استفاده کنید:
با اینکه تبلیغات آگاهی دهنده نیز بسیار ارزشمند است، اما تبلیغات موبایلی در کمپین هایی که چیزی را به طور مستقیم ارائه می دهند، مؤثرتر است. سه call to action مهم و تأثیرگذار عبارتند از ارائه کوپن تخفیف، یکی بخر دوتا ببر و ارائه های رایگان.

۶- یک شماره تماس ارائه کنید:
بر اساس نوع کسب و کار، اجرای یک کمپین تبلیغاتی موبایلی با یک شماره تلفن می تواند استراتژی بسیار مؤثری باشد. ما نمونه بسیار موفقی در تبلیغات گوگل برای موبایل داشتیم. تنها کاری که کاربر در هنگام دیدن تبلیغ شما باید انجام دهد، این است که روی شماره تلفن کلیک کند و با آن تماس بگیرد. کار با آن برای کاربر آسان است و استراتژی هدایتی مناسبی برای شماست. فقط حتماً بعد از اینکه تلفن شما زنگ خورد، آن را جواب دهید.

۷- از هدف گیری جغرافیایی استفاده کنید:
اگر کمپین تبلیغاتی موبایلی خود را بر اساس مکان جغرافیایی کاربران شخصی سازی کنید، کمپین موفق تری خواهید داشت. این باعث می شود که کمپین مرتبط تری داشته باشید و تبلیغات کمتری از دست می رود، در نتیجه تعامل و نرخ درگیری بالاتری حاصل می شود. هدف گیری جغرافیایی کاربران در آینده نزدیک برای تمام کمپین های موبایلی مورد نیاز خواهد بود.

۸- از تحلیل آماری مناسب استفاده کنید:
بازاریابی موبایلی تفاوت های بسیاری با بازاریابی دیجیتال سنتی دارد. بدون تحلیل آماری مناسب، نمی توانید عملکرد کمپین خود را به طور صحیح زیر نظر بگیرید. اولین و مهمترین قدم این است که از بسترهای تحلیل آماری موبایل مثل Localytics استفاده کنید. از آنجا به بعد، بر اساس تجربه و آزمایش های A/B می توانید به بازار حمله کنید و کمپین مؤثرتری داشته باشید.

۹- از پتانسیل شبکه های اجتماعی استفاده کنید:
شبکه هایی مثل توییتر بعنوان پلتفرم موبایل متولد شدند و هنوز بخش عظیمی از فعالیت های آن روی موبایل متمرکز شده است. به کمپین تبلیغاتی موبایلی خود چیزهایی اضافه کنید که به کاربران انگیزه به اشتراک گذاری روی شبکه های اجتماعی بدهد. به آنها یک دلیل منطقی برای به اشتراک گذاری بدهید تا کمپین شما ویروسی تر شود. تحقیقات اخیر نشان دهنده این است که کاربران سه برابر بیشتر تمایل دارند که محتوا را روی موبایل های خود به اشتراک بگذارند تا اینکه روی دسکتاپ به اشتراک بگذارند، این موضوع را در کمپین بعدی موبایل خود پیاده کنید.

۱۰- تلاش های خود را ادغام کنید:
درصورتی یک کمپین تبلیغاتی موبایلی موفق خواهید داشت که بازاریابی موبایلی قوی و استراتژی تبلیغاتی داشته باشید و عناصر موبایل را در کمپین خود ترکیب کنید تا بتوانید بهترین پیغام را به کاربران برسانید. بازاریابی موبایلی در حال رسیدن به بلوغ است. مردم اکنون متوجه هستند که ساخت یک اپلیکیشن موبایل یا وبسایت نسخه موبایل نمی تواند یک استراتژی موبایلی یا کمپین موبایلی به حساب بیاید. به این فکر کنید که بازاریابی موبایلی چگونه می تواند در برنامه کلی بازاریابی شما جای گیرد و چطور می تواند رابطه شما با مشتریان خود را بهبود بخشد. سپس مواظب پیغام هایی که به کاربران می رسانید باشید تا بیشترین تأثیر را روی آنها بگذارد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا