با کنار بررسی موارد زیر و در کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانید یک فروشنده حرفه‌ای را از سایر افراد تشخیص دهید.

  1. فروشنده حرفه‌ای تأثیرگذار است: فروشندگان حرفه‌ای کار فروش خود را همیشه به پایان می‌رسانند، ضمن اینکه عواید زیادی نیز نصیب آن‌ها می‌شود. وقتی نتوانند به هر علتی یک جلسه فروش را به پایان ببرند، سعی می‌کنند از مشتری تعهد بگیرند که در آینده اقدام به خرید کند. این کار موجب افزایش فروش خواهد گردید.
  2. فروشنده حرفه‌ای اعتمادبه‌نفس دارد: آن‌ها از فرآیند فروش لذت می‌برند و از روابط شغلی‌شان با مشتریان رضایت دارند. مشتریان آن‌ها هم دوست دارند به آن‌ها اعتماد کنند و درنتیجه وفادار باقی می‌مانند.
  3. فروشنده حرفه‌ای با شغل خریداران خود کاملاً آشنا می‌شود: ازآنجاکه فروشندگان ارائه‌کننده هستند و نه دریافت‌کننده، مانند مشاور عمل می‌کنند و طرف مشورت خریداران قرار می‌گیرند. آن‌ها با صبر و متانت به نیاز مشتریان خود پی برده و تعیین می‌کنند که محصولات (کالا و خدمات) آن‌ها چگونه می‌تواند با نیازهای خریداران مطابقت داشته باشد. فروشندگان حرفه‌ای انسان‌هایی صادق، درستکار و روراست هستند.

طی تحقیقی مشخص گردید که فقط ۲۰ درصد از فروشندگان ۸۰ درصد فروش دارند و ۸۰ درصد دیگر فروشندگانی بی‌تأثیر و غیرحرفه‌ای هستند.

طی تحقیق دیگری ۶۹ درصد مأموران خرید شرکت‌ها در مقابل این سؤال که شما فروشندگانی را که برای فروش با شما تماس می‌گیرند چگونه ارزیابی می‌کنید؟ پاسخ دادند متوسط یا ضعیف! با در نظر گرفتن کمبود آموزش فروشندگان این پاسخ نمی‌تواند خیلی تعجب‌برانگیز باشد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا