یک تصویر عمومی مشخص، قدرتمند و متقاعدکننده، این تعریف اصلی یک برند شخصی – Personal Brand – است. این روزها درباره برندهای شخصی و شرکتی حرف‌های زیادی زده می‌شود و آشفتگی بسیاری ایجاد شده است. وقتی می‌بینید Nike برای برنامه تبلیغاتی خود ۳۰ میلیون دلار صرف کرده‌اند شاید فکر کنید این فرآیند برای شما کارساز نمی‌باشد اما این اشتباهی بیش نیست، با هورموند همراه شوید تا به بررسی سه اصل که ماهیت برند شخصی را تشکیل می‌دهد بپردازیم:

  1. به خودتان متکی باشید: اولین اصل برند شخصی خود شما هستید، هنگامی‌که در جامعه امتحان خود را پس داده‌اید، ارتباط برقرار کرده‌اید، ارتقا پیدا کرده‌اید و دیده شده‌اید. برند شخصی شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که دو جز حیاتی از اطلاعات را به بازار هدفتان برساند: ۱- آنچه هستید ۲- آنچه تخصص دارید.
    برند شخصی شما یک تصویر ذهنی است که نشان دهنده ارزش‌ها، شخصیت و ویژگی‌های خاص شماست که موجب تمایز شما در میان رقبایتان می‌شود. لذا داشتن اعتمادبه‌نفس برای برقراری ارتباط با افراد ضروری به نظر می‌رسد.
  2. متعهد باشید: از طرفی برند شخصی یک تعهد است، تعهدی که به مخاطبانتان می‌گوید زمانی که شما را می‌بینند چه خدماتی دریافت می‌کنند. اگر توانستید بفهمید که ارزش بازار هدف شما چیست و برندی را ایجاد کردید که قول دهد مکرراً به آن ارزش‌ها پاسخ دهد، تصویری از برندتان به وجود آورده‌اید که موجب سیل مشتریان به سمت شما خواهد شد و این تا زمانی که بر عهدتان باشید ادامه خواهد یافت.
  3. ارتباط برقرار کنید: برند شخصی رابطه‌ای است که به‌واسطه آن می‌توانید بر مشتریان بالقوه و بالفعل اثر بگذارید. ویژگی‌های برند شما مشخص خواهد کرد که چقدر برتری دارید. شاید اگر یکی از دوستان شما به شما برای توسعه کسب و کارتان توصیه‌های بکند برای شما زیاد ملموس و تأثیرگذار نمایانده نشود ولی اگر همین توصیه‌ها از یک مشاور و پژوهشگر مارکتینگ عنوان گردد از دید شما بسیار تأثیرگذار بنماید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا