کسب و کار در مسیر صحیح ...

فرآیند تولید و عرضه محصول جدید با پژوهش برای ایده ها آغاز می شود. برخی از متخصصان مارکتینگ معتقد هستند بزرگترین فرصت ها و بالاترین کاربر محصولات جدید با کشف بهترین مجموعه ممکن از نیازهای برآورده نشده مشتری یا نوآوری فنی بدست می آید. ایده های محصول جدید ممکن است نتیجه تعامل با گروه های مختلف و کاربرد روش های خلاقانه باشد. در ادامه با هورموند همراه شوید تا به ده روش برای یافتن ایده های عالی محصول جدید بپردازیم؛

  1. جلسات غیر رسمی را سازماندهی کنید که گروهی از مشتریان با مهندسان و طراحان شرکت ملاقات کنند تا در خصوص مسائل و احتیاجات گفتگو نمایند و راه حل های احتمالی را اندیشه گشایی کنند.
  2. به افراد متخصص برای گذراندن زمان با طرح های مورد علاقه خود مرخصی و زمان جستجو بدهید. برای مثال شرکت گوگل ۲۰ درصد به برخی افراد متخصص خود مرخصی می دهد.
  3. جلسه اندیشه گشایی مشتری را ویژگی عادی تورهای کارخانه سازید.
  4. از مشتریان خود نظرسنجی کنید؛ راجع به آنچه آنها در محصولات شما و رقبا دوست دارند و از آنها متنفر هستند کسب اطلاع کنید.
  5. همانند هیولت پاکارد پژوهش غیر قابل رویت در مورد مشتری انجام دهید و یا با او به اردو بروید.
  6. از دورهای تکراری استفاده کنید: گروهی از مشتریان در یک اتاق، بر شناسایی مشکلات متمرکز می شوند و گروهی از افراد متخصص شما در اتاق کناری به مشکلات گوش کرده و راه حل هایی را اندیشه گشایی می کنند. بلافاصله راه حل پیشنهادی را با گروهی از مشتریان امتحان کنید.
  7. جستجوی کلمه کلیدی را فراهم آورید که به طور عادی انتشارات تجاری برای اخبار جدید را در چندین کشور به طور اجمالی بررسی می کند.
  8. برنامه های تجاری را به عنوان رسالت های اطلاعاتی مورد بحث قرار دهید، جایی که تمام آنچه در صنعت شما جدید است در زیر یک سقف بررسی می شود.
  9. از متخصصان فنی و مارکتینگ خود بخواهید تا از آزمایشگاه های تامین کنندگان بازدید کرده و زمانی را با افراد متخصص آنها صرف کنند و به آنچه جدید است پی ببرند.
  10. یک منبع ایده به وجود آورید و آن را آزاد و در دسترسی آسان قرار دهید. به کارمندان امکان بررسی ایده ها و افزودن ایده های سازنده بدهید.

انتهای مطلب/