کسب و کار در مسیر صحیح ...

بهترین بروشورها مستقیم با مشتری سخن می‌گویند، سؤالات را پیش‌بینی می‌کنند و قبل از اینکه این سؤالات به ذهن مشتری برسند به آن‌ها پاسخ می‌دهند. هنگام توسعه جزئیات و متن متن بروشورهای تبلیغاتی‌تان، از راهنمایی‌های زیر استفاده کنید:

  • انتخاب عنوان: خیلی خودخواهانه است و تأثیر بدی دارد اگر نام خود را به‌جای عنوان بنویسید. مشتریان به منفعت خودشان از محصول اهمیت می‌دهند. در صفحه اصلی بروشور عنوانی قرار دهید که مزیت محصول برای مشتری را توضیح می‌دهد تا بتوانید توجه مشتری را جلب کنید.
  • از عناوین فرعی استفاده کنید. با افزودن عناوین فرعی در طول بروشور، می‌توانید پیام خود را فوراً به کسانی برسانید که حوصله‌ی خواندن کل متن را ندارند.
  • مستقیم با مشتری بالقوه خود صحبت کنید: خصوصیات مشتری خود را بشناسید و متنی بنویسید که دلایل خرید و منافع مشتری از این خرید را ذکر کند. پیام خود را همان شکلی بنویسید که اگر شخصاً با او صحبت می‌کردید به او می‌گفتید.
  • از کلیشه‌ها و بحث‌های فنی و توصیفات پیچیده پرهیز کنید. برای نمونه جمله‌ای مثل «محصولی برای شما» کلیشه است. هر یک از مزایای خرید محصول را به شکل قابل‌فهم و قابل‌باور برای مشتری بیان کنید.
  • خودستایی نکنید. هدفتان نوشتن بروشوری باشد که به مشتریان آگاهی دهد و بین شما و آن‌ها پیوند دوستی برقرار سازد. اگر شخصاً با آن‌ها صحبت می‌کردید خودستایی نمی‌کردید پس الآن‌هم‌چنین نکنید. از صفت‌های تفصیلی، بهترین، بزرگ‌ترین و غیره استفاده نکنید. چنین کاری معمولاً نتیجه‌ی عکس دارد.
  • بگذارید مشتریان راضی از محصول سخن بگویند. سخنان مثبت مشتریان درباره‌ی محصولتان یکی از بهترین راه‌های قانع کردن دیگران به خرید است. آن دسته از نظرات مشتری را انتخاب کنید که پیامی واضح، معتبر، صادقانه و قابل‌باور داشته باشد (هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که آن‌ها بیهوده از کار شما تعریف کنند؟) فراموش نکنید برای استفاده از نظرات آن‌ها باید اجازه بگیرید.
  • بگویید گام بعدی چیست. بروشور ابزار مارکتینگ است پس باید مشتریان را به برداشتن گام بعدی ترغیب کند. آیا می‌خواهید با شما تماس بگیرند و خدمات یا محصولی را رزرو کنند، با شما قرار ملاقات بگذارند؟ کارت پاسخ را تکمیل کنند و به شما برگردانند تا اطلاعات بیشتر دریافت کنند؟ باید خود به محل کسب شما بیایند تا از یک پیشنهاد خاص بهره‌مند شوند؟ بدانید که می‌خواهید مشتری چه‌کاری انجام دهد و از متن بروشور خود برای هدایت مشتری به اقدام مطلوب استفاده کنید.
  • گام بعدی در فرآیند خرید مشتری باید آسان باشد. اگر به دنبال تماس تلفنی هستید، شماره تلفن رایگان خود را در تمام صفحات بنویسید. اگر مشتری را تشویق می‌کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرد، یک کارت پستی جواب قبول و شماره تلفن خود را در آن بگنجانید. شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها، ایمیل‌ها و وب‌سایت خود را در دید قرار دهید و اگر مشتری را به بازدید از کسب‌وکارتان دعوت می‌کنید، ساعت‌های کار و نقشه محل کسب‌وکار خود را هم درج نمایید.
  • متن را بازبینی و ویرایش کنید. از یک دوست یا همکار بخواهید متن را بخواند و به شما اطمینان دهد آنچه را نوشته‌اید درست و قابل‌فهم است. آنگاه متن را ویرایش کنید و آن را بلند بخوانید، باز آن را ویرایش کنید و قبل از چاپ از صحت متن اطمینان یابید. بروشور شما نماینده‌ی تجارت شماست، آن‌هم وقتی هیچ‌کس حضور ندارد تا داستان کسب‌وکار شمارا بگوید.

کسانی که آماده‌ی خرید هستند یا به تازگی خرید کرده‌اند و افرادی که در حال تحقیق در مورد خرید محصول هستند بروشورها را با دقت بسیار زیاد می‌خوانند. بروشور خود را برای مشتریان ثابت خود بنویسید. با این کار، به آن‌ها اجازه نمی‌دهید از شما دست بکشند و روی منفعت‌هایی تأکید می‌کنید که با خرید همیشگی از شما به دست خواهند آورد.

انتهای مطلب/