کسب و کار در مسیر صحیح ...

اگر بگوییم بروشورهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک مانند وب‌سایت است، پر بیراه نگفته‌ایم. چاپ بروشور اول همیشه گران‌ترین چاپ است. بعدازآن فقط پول کاغذ و جوهر می‌دهید، پس به تعداد کافی بروشور چاپ کنید تا مطمئن شوید لازم نمی‌شود در عرضه بروشورها به بازار خساست به خرج دهید. سپس با کمک ایده‌های زیر بروشورها را در بازار پخش‌کنید:

  • بروشور خود را برای تمام افرادی که در فهرست ارتباطات شما هستند، بفرستید. نسخه‌هایی از بروشور خود را برای مشتریان واقعی و احتمالی، کارپردازان و دیگر افراد مرتبط بفرستید. همراه با بروشور نامه‌ای بفرستید و از آنان به خاطر کمکشان به شما درراه دستیابی به موفقیت تجارت تشکر کنید. به آن‌ها بگویید می‌خواهید به‌عنوان ارزشمندترین دوستان کاری‌تان اولین کسانی باشند که بروشور شمارا می‌بینند. برایشان نسخه‌های اضافی بفرستید تا بتوانند در اختیار دیگر افراد علاقه‌مند قرار دهند.
  • نسخه‌هایی از بروشور را برای سردبیران نشریات محلی و صنعتی بفرستید. بروشور جدید جزء خبرها محسوب نمی‌شود اما نمایانگر فرصتی برای ایجاد ارتباطات رسانه‌ای و فراهم کردن اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار شماست. هنگام ارسال آن برای این افراد، یادداشتی همراه بروشورها بفرستید. مثلاً یک سازنده‌ی مسکن می‌تواند این یادداشت را بفرستد: فکر کردم این اطلاعات جدید درباره‌ی شرکت ما می‌تواند مفید باشد. ازآنجاکه شما به موضوع رشد بازار مسکن در این منطقه می‌پردازید، لطفاً هر زمان که خواستید دراین‌ارتباط با من تماس بگیرید. شرکت ما توانسته در دهه‌ی گذشته اطلاعاتی درباره‌ی تغییر سلیقه‌ی مالکین و نیز اطلاعاتی در مورد آمار صنعتی و منطقه‌ای جمع‌آوری کند.
  • همیشه با خود چند بروشور داشته باشید. کارکنان خود را نیز تشویق کنید همین کار را بکنند. منظور این نیست آن‌ها را مانند نقل‌ونبات در اختیار هر که از راه رسید قرار دهید. توزیع خود را هدفمندسازید تا بروشورها به دست مشتریان بالقوه واقعی شما برسد، کسانی که به پیام شما ارزش می‌دهند و ممکن است تصمیم بگیرند از شما خرید کنند.
  • قبل از ملاقاتتان بروشورها را بفرستید تا مشتریانتان قبل از دیدار با شما در مورد کارتان اطلاعاتی داشته باشند.
  • با یک شرکت خدمات توزیع تماس بگیرید. اگر می‌خواهید بروشورها را به دست کسانی برسانید که در مراکز پرتردد مانند مراکز خرید رفت‌وآمد دارند، با یک شرکت توزیع و پخش بروشور تماس بگیرید تا در زمان منقضی بروشورهای شمارا پخش کند.
  • بروشورها باید مشتری را یک‌قدم به خرید نزدیک‌تر سازند. وقتی مشتریان دارای خصوصیات مشتریان واقعی‌تان، از شما خرید نمی‌کنند، بروشوری به همراه یک یادداشت برای آنان بفرستید که به مشتری توضیح می‌دهد محصول شما چگونه به نیازها و علایق خاص آنان ارتباط می‌یابد. همچنین فهرستی از مشتریانی که هنوز تصمیم به خرید نگرفته‌اند داشته باشد و برای جذب آن‌ها از بروشورتان و هرگونه تبلیغ دیگری استفاده کنید که درباره‌ی کسب‌وکار و فعالیت‌های اخیرتان اطلاعات فراهم می‌کند.

انتهای مطلب/