کسب و کار در مسیر صحیح ...

در حقیقت، آنچه ایمیل مارکتینگ را در برنامه‌ریزی‌ها مطرح کرده نه‌تنها دسترسی به ابزارهای سنجش، بلکه قابلیت تلفیق با سایر کانال‌های مارکتینگ نیز بوده است. ایمیل مارکتینگ، تلفیق چهار مبنای ارائه دیجیتال مارکتینگ یعنی جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و موبایل با طراحی وب‌سایت را ساده‌تر کرده است. می‌توانید لینک‌هایی به سایت‌های اجتماعی‌تان را در ایمیل قرار دهید و متن‌های مناسبی را که دارای کلیدواژه‌های متعدد و مرتبط هستند را در پیام‌های ایمیلی یا وب‌سایت خود قرار دهید. یکی از متداول‌ترین سناریوها این است که افراد را از طریق ایمیل یا وب‌سایت به فیس‌بوک یا دیگر سایت‌های اجتماعی هدایت کنیم، اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کنیم و ارتباطات مستمر را به همین شکل ادامه دهیم.

ایمیل از طریق ارائه پیام مناسب و سازگار به مشتری، تصویر ذهنی از برند ما را نزد مشتری تقویت می‌کند. برندینگ به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد. اصلی‌ترین تعریف برای برندینگ نشان می‌دهد که این اقدام، درواقع تعهدی است به مشتری در مورد اینکه محصول ما چه ارزشی را ارائه می‌دهد. چه آن محصول یک شوینده کف اتاق باشد یا نرم‌افزار کامپیوتری پیشرفته، درهرصورت برندینگ جنبه مهمی از برقراری ارتباط با مشتری است. در حقیقت، در دنیایی که ارتباط با مشتری روزبه‌روز دشوارتر می‌شود، برندینگ را می‌توان روشی برای رسیدن به مشتری از لابه‌لای انبوه پیام‌های موجود در صندوق ورودی ایمیل او دانست تا به‌واسطه‌ی آن پیام منحصربه‌فردی ارائه شود که مشتری به آن پاسخ دهد.

به‌طورمعمول، از ایمیل برای پیام‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. بااین‌حال به‌طور مؤثر قابل‌استفاده در راهبرد مارکتینگ مبتنی بر محتوا نیز هست که برای تقویت تصویر ذهنی از برند کاربرد دارد. به‌عنوان‌مثال، یک شرکت فعال درزمینهٔ توسعه‌ی وب‌سایت واقع در شیکاگو برای افزایش ترافیک به وب‌سایت خود و تقویت تصویر ذهنی مشتری از برند، هر دو ماه، پست‌هایی را در سایت خود قرار می‌دهد. هدف این شرکت این است که با تصویری که از خود به‌عنوان رهبر در ارائه خدمات مربوط به وب‌سایت ایجاد کرده است، شناخته شود. پست‌های وبلاگ در وب‌سایت ترویج می‌شوند و مشتریان و مشتریان احتمالی به اشتراک در سیستم تشویق می‌شوند. سپس این پست‌های وبلاگ هرماه برای جذب خوانندگان بیشتر، از طریق ایمیل ارسال می‌شوند. فرمت ایمیل نیز می‌تواند در انتشار این پست‌ها میان افراد و گسترش آن‌ها به تعداد بیشتری از مخاطبان مؤثر باشد.

بااین‌حال، برخی مارکترها معتقدند که دیجیتال مارکتینگ روشی برای برندینگ ارائه نداده است. گروه «گارتنر» نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی، مارکتینگ موبایلی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و تجارت الکترونیکی شناخته‌شده‌ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ هستند. تمرکز ما بر چهار مبنای ارائه دیجیتال مارکتینگ (جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و موبایل) بوده است که طراحی اصلی وب‌سایت ما را پشتیبانی می‌کنند. اصلاً تعجب‌آور نیست که این مجموعه از پلتفرم‌های تولید محتوا به‌عنوان ابزار مؤثر برندینگ در نظر گرفته نشوند. این ابزارها می‌توانند تصویر ذهنی از برند را تقویت کنند اما به‌خودی‌خود نمی‌توانند این تصویر ذهنی را ایجاد کنند. به‌طورکلی، هنوز مؤثرترین روش برای ایجاد یک تصویر ذهنی از برند، از طریق اشکال مختلف تبلیغات است؛ چه کلاسیک و چه دیجیتال.

انتهای مطلب/