کسب و کار در مسیر صحیح ...

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار آسان شده است و همه می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنند، اما تولید کردن محتوای اثربخش بسیار دشوار است. برای انجام چنین کاری شما ابتدا باید موانع موجود در مسیر را از سر راه بردارید و سپس از طریق مهندسی معکوس، فرآیند تبدیل فالوور به مشتری را انجام دهید. در این پست به بیان راهکارهای تبدیل فالوور به مشتری می‌پردازیم؛

۱– کنار گذاشتن عادات بد: گشت‌وگذار بیهوده در فیس‌بوک، توییت کردن برخی از پست‌ها به‌صورت اتفاقی و لایک زدن بدون هدف در اینستاگرام نشان می‌دهد که شما مشکل بهره‌وری دارید. برای اینکه بتوانید در شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار باشید باید بهره‌وری روزانه خود را افزایش دهید. اول و پایان هر روز ۱۵ دقیقه از وقت خود را به فعالیت‌ کردن در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. به سؤال‌های کاربران پاسخ دهید و خودتان را در گفتگوها درگیر کنید. بعد از این کار میزان فروش خودتان را بررسی کنید و ببینید محتوایی که گذاشته‌اید نتیجه مثبت داشته‌ است یا خیر؟ برای مدیریت میزان فروش باید یک تقویم تهیه کنید. بررسی کردن محتوا و نتیجه آن‌ کمک می‌کند که فروش خودتان را با نظم بیشتری پیگیری کنید.

۲– بررسی داده‌ها: آیا می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که فعالیت در کدام شبکه‌ اجتماعی نرخ فروش و مشتری‌های وفادار بیشتری برایتان داشته است؟ داده‌ها برای راهنمایی کردن و تولید اطلاعات مفید به وجود می‌آیند. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل‌شدن فالوورها به مشتری را افزایش دهید، باید یاد بگیرید که داده‌های خود را تحلیل کنید. داده‌ها موارد خوب را به عالی تبدیل می‌کنند و حقایق ناخوشایند را برای شما آشکار می‌کنند. شما بدون تحلیل داده‌ها هرگز قادر نخواهید بود تصمیم مناسبی برای کسب‌و‌کار خود بگیرید. گوگل آنالیتیکس و داده‌های فیس‌بوک و توییتر اطلاعات خوبی در این زمینه به شما می‌دهند. از این اطلاعات استفاده کنید و آن‌ها را با استراتژی تولید محتوا، نحوه انجام آن، طول پست‌ها و زمان‌بندی کردن پست‌ها ترکیب کنید.

۳– تعیین مخاطب هدف: آیا می‌دانید که مخاطبان پست‌های شما چه افرادی هستند؟ اگر نمی‌توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید، به این دلیل است که مخاطبان خود را نمی‌شناسید. برای اینکه ببینید آن‌ها به چه چیزی احتیاج دارند باید کمی تحقیقات انجام دهید. برای این کار از مشتری‌های فعلی خود شروع کنید و از آن‌ها سؤال کنید. در سؤال پرسیدن زمینه خاصی مشخص کنید و جسور باشید. سعی کنید به مشتری‌ها کمک کنید خودشان را در سناریوی مطرح‌شده از جانب شما تصور کنند و در موقعیت داستان شما قرار بگیرند. هرچقدر اطلاعات بیشتری در رابطه با مشکلات مشتری‌ها داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید برای آن‌ها محتوای مفید تولید کنید. سرمایه‌گذاری‌های شما زمانی جواب می‌دهند که محتوای تولیدی‌تان بتواند بازار مناسب را هدف قرار دهد.

۴– مزیت نسبت به رقبا: مردم برای خریدن یک محصول یا خدمات، از تجربه گذشته خود استفاده می‌کنند. اگر شما نتوانید مزایای استفاده از محصولات خود را برای آن‌ها توضیح دهید، رقبایتان از شما جلو خواهند زد. از شبکه‌های اجتماعی برای بیان راه‌حل‌ و ارزش‌هایی که محصولاتتان به مشتری‌ها می‌دهد استفاده کنید. برای انجام چنین کاری داستان مشتری‌های قدیمی و فعلی خود را به اشتراک بگذارید. اجازه بدهید مشتری‌های جدیدتان با مزیت محصولات شما نسبت به رقبایتان آشنا و برای امتحان کردن محصولات شما تشویق شوند.

انتهای مطلب/