کسب و کار در مسیر صحیح ...

انتخاب انجمن (جامعه آنلاین) مناسب برای ارسال مطلب و هدف‌گذاری امری دشوار است. سایت‌های اخبار اجتماعی و سایت‌های نشانه‌گذاری اجتماعی متعددی وجود دارد، همان‌طوری که شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد. با توجه به اهداف کمپین و مخاطبان هدف، می‌توان روی سایت‌های پیشرو تمرکز کرد یا در مقابل روی یک سایت نیچ که می‌خواهد تعداد کمتری از افراد را ترغیب کند. انجمن انتخاب‌شده باید بر اساس سطح کیفیت و درگیری ارزیابی شود. انجمن غیرفعال یا ضعیف نمی‌تواند پشتوانه اجتماعی لازم برای پیشبرد یک کمپین اخبار اجتماعی را فراهم کند. هنگام ارزیابی جوامع برای انتخاب مورد مطلوب فهرست مشخصات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تمرکز انجمن روی چیست؟
  • چه تعداد کاربر فعال در انجمن هستند؟ سایت چه میزان ترافیک دریافت می‌کند؟
  • افراد فعال جزو برترین کاربران سایت هستند؟
  • به‌طور میانگین، برای هر مطلبی که در سایت ارسال‌شده، چه تعداد نظری گذاشته می‌شود؟
  • چه تعداد رأی برای به دست آوردن جایگاهی در صفحه اصلی سایت لازم است؟
  • آیا پست‌های صفحه اصلی اخیراً ارسال‌شده؟ سرعت ارسال داستان‌های جدید چقدر است؟
  • آیا محدودیتی برای محتوای برند شده در شرایط استفاده از خدمات سایت وجود دارد؟
  • دیگران چه چیزهایی درباره این سایت اخبار اجتماعی گفته‌اند؟

درست مانند روزنامه‌نگارانی که از متخصصان روابط عمومی برای خلق محتوای تبلیغی یک برند، ایده‌هایی می‌گیرند، کاربران تأثیرگذار اخبار اجتماعی هم ممکن است ایده‌هایی برای خلق محتوا بگیرند. اشاره به تأثیرگذاران باارزش است؛ زیرا آن‌ها تبلیغ شفاهی بی‌طرفانه و سوم شخص برای تائید محتوای برند فراهم می‌کنند. فرآیند تأثیرگذاری تأثیرگذاران از مدل روابط عمومی سنتی پیروی می‌کنند که اطلاعات را در دست کسانی قرار می‌دهند که در موقعیتی هستند که پیام را به تعداد زیادی از مردم ارسال کنند. کلید موفقیت این است که مطمئن شویم ایده محتوا مرتبط با اهداف مردم است.

مانند بسیاری از مردم که دوستانشان فقط هنگامی‌که نیازی دارند به آن‌ها مراجعه می‌کنند. تأثیرگذاران (اینفلوئنسرها) به‌عنوان یک گروه تمایلی به واکنش به ایده‌های واضح کارشناسان شبکه‌های اجتماعی ندارند. درست مانند یک کارشناس فروش خوب در دنیای فیزیکی، مارکترهای شبکه‌های اجتماعی قدرتمند فهمیده‌اند قبل از اینکه آن یک دوست به سراغشان بیاید باید با افراد دیگر هم رابطه برقرار کنند. برخی مراقبت‌ها برای معرفی خود باید در نظر گرفت، باید دستاوردی که تأثیرگذاران برای شبکه‌دارند شناسایی شود، تجربه و آگاهی و تأثیرگذاران می‌تواند منجر به تولید محتوای باکیفیت شود. اینفلوئنسرها با ارسال محتوای صادقانه و رأی دادن به آن، به برند کمک می‌کنند. پس تأثیرگذاران از این لحاظ می‌توانند مفید باشند که محتواهایی که ازنظر آن‌ها دارای ایده مناسب برند می‌باشند، انتخاب کنند و درباره آن نظر بدهند. البته تنها نباید روی نظر اینفلوئنسرها تمرکز کرد و روابط مارکتر برای محتوای برند می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای مطلب/