اسپانسری عنصری از آمیخته مارکتینگ است که فرصت‌هایی برای خرده فروش‌ها ارائه می‌کند تا پیامشان را به سراسر مارکِت‌های هدفشان برسانند. اسپانسری درباره سرمایه‌گذاری خرده فروش در رویداد یا سازمان خاص برای حمایت و اطلاع‌رسانی اهداف کلی، اهداف مارکتینگ و پروموشنی­اش است. بیشتر اسپانسری‌ها در حوزه‌های ورزش، هنر و فعالیت‌های مبتنی بر جامعه انجام می‌شود و ورزش بزرگ‌ترین نسبت را در سرمایه‌گذاری به خود جلب می‌کند.

اسپانسری به خرده فروش امکان می‌دهد تا ارزش‌های برند و ویژگی‌هایش را با هویت یا برند مشابه هم‌راستا کند. همچنین خرده فروش‌ها می‌توانند از اسپانسری خاص برای درگیر کردن مارکِت هدفشان در بعضی فعالیت‌ها مانند سرگرمی و به حداکثر رساندن فرصت مارکتینگ و ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان استفاده کنند.

هر خرده فروش عمدتاً بسته به اهداف کلی‌اش در نوعی خاص از اسپانسری درگیر خواهد شد. اسپار اینترنشنال شراکتی از خرده فروش‌ها و عمده‌فروش‌های مستقل را نشان می‌دهد که در بیش از ۳۵ فروشگاه در سراسر جهان با بیش از سیزده هزار فروشگاه عمل می‌کند. عملیاتش را در ۱۹۳۵ در هلند آغاز کرد و تعدادی قالب‌های مختلف در کشورهای مختلف دارد، از فروشگاه در دسترس گرفته تا هایپرمارکت و سوپرمارکت‌های متوسط. همچنین از تعدادی برند فرعی مانند «یورواسپار» و «سوپراسپار» استفاده می‌کند و با موفقیت تا مارکت‌های عمده‌ای مانند چین، روسیه و هند گسترده شده است.

ارزش‌های اصلی اسپار حول تازگی، کیفیت و خدمات مشتریان می‌گردد. از ۱۹۹۶ اسپانسر ورزشکاران اروپایی بوده است و ورزش ورزشکاران را هم‌معنی سلامت، تناسب و تندرستی کلی می‌بیند. این تناسب با تأکید خود اسپار بر فراهم آوردن محصولات تغذیه‌ای برای مشتریانش راهبردی فراهم می‌کند. او اسپانسر بسیاری از ورزشکاران اروپایی در مسابقات کراس کانتری بوده است. در ۲۰۱۴ این رویداد در ساموکوف بلغارستان برگزار شد.

برای رسیدن به حداکثر مزیت و گرفتن اسپانسری چنین رویدادهایی، «اسپار» در مقام اسپانسر اصلی ورزشکاران اروپایی: «هدفش این است که همیشه به‌صورت آشکار در هر رویداد بین‌المللی در محل حاضر باشد. برای این کار مفهوم منطقه تغذیه‌ای اسپار را ایجاد کرده‌اند که در آن بازدیدکننده‌ها می‌توانند با تفریح به بازی‌ها و فعالیت‌های خلاقانه به آن­ها بپیوندند. هدف منطقه غذایی اسپار، از طریق به اشتراک گذاشتن واقعیت‌های جالب درباره غذا، این است که درک کاملی از تغذیه فراهم کند تا هم‌نسل‌های کنونی و هم‌نسل‌های آینده یاد بگیرند غذای سالم خوردن می‌تواند چه سهمی در رشد و توسعه داشته باشد.»

سنگ بنای ورزش عنصر دویدن است که از دو سرعت شصت متر تا دو ماراتن ۴۲ کیلومتری را در بر می‌گیرد. بسیاری شرکای «اسپار» فرصت‌هایی برای باشگاه‌های دو ارائه می‌کنند تا در فروشگاه‌هایشان یکدیگر را ملاقات کنند و این فرصت را در دسترس همه مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

انتهای مطلب/