کسب و کار در مسیر صحیح ...

آمازون دات کام، رهبر بهترین روش برای در تجارت الکترونیک مصرف‌کننده است، زیرا تمام سیستم‌های جزئی آن به نظارت و پیگیری بر اولویت‌های مشتری اشاره می‌کند. شرکت فوق، فراتر از جمع‌آوری اطلاعات، بر روی خریدهای واقعی پیش می‌رود. آنچه مشتریان جست‌وجو می‌کنند اما خریداری نمی‌کنند و اقلامی که به دیگران توصیه می‌کنند حفظ و نگه‌داری می‌کند. موتور جست‌وجوی شرکت آمازون به نام ۹ آ، مواردی که مشتریان برای جست‌وجو کرده‌اند را به یاد می‌آورد. این وب‌سایت علایق افرادی را که به آن سر زده‌اند را می‌داند و از آن اطلاعات جهت توصیه و پیشنهاد اقلام جدید و خاصی به بازدیدکنندگان وب‌سایت استفاده می‌کنند. ورای ایجاد مشخصات مشتری، کارورزان تجارت الکترونیک به بهترین روش‌های زیر اشاره می‌کنند:

  • موتور جست‌وجو و بهینه‌سازی واژگان کلیدی: تعیین اندیشمندانه واژگان کلیدی با محصولات و خدمات شما، این اطمینان را به شما می‌دهد که به هنگام جست‌وجو با وب‌سایت گوگل در صفحات ابتدایی این وب‌سایت نمایش داده خواهید شد. هدف اصلی، نمایان شدن وب‌سایتتان برای اولین یا دومین صفحه جست‌وجوی گوگل است. این‌یکی از عوامل اصلی در موفقیت آنلاین است.
  • تبلیغات هدفمند، پست الکترونیک و لینک‌های متناسب با صفحات وب‌سایت شما. این ابزار احتمالاً خریداران را به‌سوی وب‌سایت تحریک می‌کند.
  • لینک‌های دوجانبه که ترافیکی بر روی وب‌سایت تان ایجاد می‌کند. لینک‌های دوجانبه لینک‌هایی با سایت‌های دیگر هستند که به‌طورکلی به محصولات شما مربوطند، اما ارتباطی با رقبای مستقیم ندارند. برای مثال، اگر شما دارای یک وب‌سایت لباس زنانه باشید اما جواهرآلات نفروشید، ممکن است قصد داشتن تنظیمات لینک دوجانبه با وب‌سایت جواهرآلات را داشته باشید. بعضی افرادی که از آن وب‌سایت بازدید می‌کنند، بر روی لینک تان کلیک خواهند کرد یا بالعکس. بهترین بخش این است که این مبالغ دوجانبه، معمولاً رایگان هستند.
  • محتوای مناسب و مربوط، شامل محتوا و اطلاعات قبلی رایگان. این‌ها به‌طور ویژه در وا‌داشتن بازدیدکنندگان به انتخاب داوطلبانه برای داشتن پست الکترونیک مفیدند.
  • ویژگی‌های یک ورود راحت، هدایت راحت و خروج راحت از وب‌سایت را داشته باشید. طراحی وب‌سایت باید منعکس کند که چگونه مشتریان قصد استفاده از این وب‌سایت رادارند.
  • اطلاعات صحیح، مناسب و مفصل محصول. بازدیدکنندگان وب‌سایت جزئیات کافی می‌خواهند، به‌طوری‌که بتوانند ازآنچه به دست خواهد آورد، مطمئن شوند. در غیر این صورت خرید نمی‌کنند. همچنین اطلاعات محصولتان باید به‌راحتی از طریق موتورهای جست‌وجوی عمومی و بر روی وب‌سایت واقع شود.
  • “تشکر کردن ” و تائید معاملات از طریق پست الکترونیک بعد از هر خرید.
  • اجرای بدون عیب و نقص. خطاهای اجرا، سودها را از فروش مشتریان بیگانه خارج می‌کند؛ بنابراین اجرا باید بدون عیب و در حد صفر باشد.

بهترین روش نیز شامل بهبود مستمر است. مدیران فرصت‌های زیادی برای یادگیری و بهبود وب‌سایتشان رادارند. تمام فعالیت‌های زیر می‌تواند اندازه‌گیری و سنجیده شود: چه تعدادی از افراد بازدید و خریداری می‌کنند. چه درصدی جست‌وجو می‌کنند اما خریداری نمی‌کنند. کدام صفحات معروف‌ترین صفحات‌اند و … این اطلاعات که با آشفتگی و مشاهده وب‌سایت‌های دیگر ترکیب‌شده‌اند، می‌توانند نظریاتی برای بهبود نهایی به شما ارائه دهند. مجموعه‌ای از اصلاحات و بهبودها، می‌تواند به بهبود عملکرد اصلی بیفزاید.

انتهای مطلب/