کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، هرچه بیشتر در رسیدن به موفقیت به مشتریان خود کمک کنید احتمال ادامه دادن کار با شما بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهید مشتریانتان را حفظ کنید و افزایش فروش را تجربه نمایید به آن‌ها کمک کنید به اهدافشان برسند. برای کمک به مشتریان، باید نیازهای آن‌ها را بشناسید و استراتژی‌ها و راه‌حل‌های مناسبی برای رفع نیازهایشان ارائه دهید. اگر شما مشخصاً روی موفقیت مشتریانتان تمرکز کنید آن‌ها این موضوع را درک کرده و متقابلاً عکس‌العمل نشان می‌دهند.

برای اینکه به موفقیت مشتریانتان کمک کنید ممکن است نیاز باشد انتظارات آن‌ها را مدیریت کنید. مشتریانی وجود دارند که نمی‌توانند در نتیجه گرفتن به خودشان کمک کنند و به‌راحتی خدماتتان را بپذیرند، شما به آن‌ها کمک می‌کنید که انتظاراتشان را مشخص کرده و راهکاری ارائه می‌دهید که راحت‌تر به موفقیت دست یابند. شاید لازم باشد مشکلات را قبل از بزرگ شدن از بین ببرید و مشتریانتان را توجیه کنید که چطور می‌توانند به استفاده از خدمات شما به آنچه می‌خواهند برسند؛

اما قبل از هرچیزی سؤالات کوتاه زیر را از خود بپرسید؛

  • بزرگ‌ترین موفقیتی که برای یکی از مشتریانتان به وجود آورده‌اید چیست؟
  • بهترین نیت شما برای مشتریانتان چیست؟
  • آیا برای اینکه مشتریانتان با استفاده از خدمات شما به نتایج دلخواهشان برسند راهکاری ارائه می‌دهید؟

چند توصیه کوتاه برای افزایش فروش از طریق کمک به مشتریان؛

  • از ابتدا انتظارات را به‌طور شفاف مشخص کرده و آن‌ها را مدیریت کنید.
  • در صورت نیاز به مشتریانتان آموزش دهید.
  • راهکاری را انتخاب کنید که تا حد امکان کارتان با موفقیت و مؤثر انجام شود.
  • سیستم بازخوردی تنظیم کنید که قبل از شروع کار مشکلات را شناسایی کنید.
  • در رابطه با موفقیت مشتریانتان با آن‌ها بحث و گفتگو کنید.
  • درباره آنچه از مشتریان می‌خواهید شفاف باشد.
  • سیستم‌هایتان را ساده‌سازی کنید.
  • به‌طور شفاف ارتباط برقرار کنید.

موفقیت سریع از طریق افزایش فروش از طریق کمک به مشتریان؛

اگر به‌عنوان مربی کار می‌کنید قبل از شروع کار سعی کنید آن بخشی از کار را انتخاب کنید که نتایج مشخصی داشته باشند. مشخص بودن نتایج کار به شفاف بودن شما و مشتریانتان کمک می‌کند. به‌طوری‌که می‌دانید هدفتان چیست و به چه موفقیتی می‌خواهید دست پیدا کنید. اگر فردی بخواهد کاری را انجام دهد اما وقتی به آن اختصاص ندهد و یا خود را برای انجام آن کار به‌خوبی آماده نکند و یا بخواهد آن را میان کارهای روزانه‌اش جای بدهد هرگز به نتیجه دلخواهش دست پیدا نمی‌کند. در این صورت حفظ رابطه فرد باکاری که می‌خواهد انجام دهد کار بسیار مشکلی است. بهترین راه برای شروع راهی است که قبلاً آن را تجربه کرده و به موفقیت رسیده‌اید. سپس می‌توانید راه‌های دیگری را هم امتحان کنید. این امر موجب اعتماد مشتری به شما می‌شود.

یک کسب‌وکار پویا نیاز به انعطاف‌پذیری دارد چون همواره طی زمان تغییراتی در آن به وجود می‌آید که باعث می‌شود کار با طرح اولیه‌ای که روی کاغذ نوشته‌اید متفاوت باشد. یک مربی خوب باید بتواند هرروز خدمات کاربردی ویژه‌ای را در اختیار مشتریانش قرار دهد و درعین‌حال برنامه‌ریزی بلندمدت نیز داشته باشد. او باید راهنما بوده و برای صاحبان مشاغل الهام‌بخش باشد، وی باید بتواند افکار این افراد را سازمان‌دهی کند به‌طوری‌که این افراد درعین‌حال مسئولیت اعمال خودشان را بپذیرند. آن‌ها شبیه مربی بدن‌سازی‌اند اگر می‌خواهید تناسب‌اندام داشته باشید باید مرتب ورزش کنید و اگر می‌خواهید به کسب‌وکارتان رونق بدهید باید کارهای لازم را در این رابطه انجام بدهید.

انتهای مطلب/