کسب و کار در مسیر صحیح ...

به گزارش “آژانس کسب و کار هورموند”، نردبان فروش عبارت است از مراحلی که به مشتری‌تان کمک می‌کند از شما به‌راحتی خرید کند. این مراحل ساده به شما این امکان را می‌دهد که اعتماد مشتری را جلب نموده و به‌تدریج آن‌ها را به خرید بیشتر ترغیب کنید. باید مشتری را درگیر خودتان کنید تا از شما خرید کند. برای این کار نردبان فروش شما باید این‌گونه باشد:

رایگان شروع کنید
نردبان فروش شما با یک گام ساده و رایگان شروع می‌شود تا اعتماد را در رابطه ایجاد کند. این مرحله می‌تواند شامل هر چیزی باشد از بررسی عناصر شغلی مشتریان بالقوه‌تان گرفته تا کنترل سلامتی یا حتی جلسه طوفان مغزی. این گام اولین فرصت شما برای مذاکره فروش است. طی این مکالمه شما فرصت دارید تا نیازهای مشتریانتان را بشناسید و به آن‌ها آموزش‌های لازم را بدهید تا برای رفتن به گام بعد نردبان فروشتان آماده شوند.

پرداخت برای بخشی از کار
دومین گام باید بخشی از کاری باشد که مشتری برای آن پول پرداخت می‌کند. این گام می‌تواند شامل یک کارگاه اکتشافی باشد که یک پروژه بزرگ را موردبررسی قرار دهد و یا نیازها را به‌طور کامل بررسی کرده و یا طرح‌های عملی برای حل مشکلات خاص ارائه دهد. این بخش از کار تعهد اولیه در مشتری به وجود می‌آورد و از طریق آن می‌توانید ارزشتان را ثابت کرده و اعتماد بیشتری در مشتری ایجاد کنید.

نردبان فروش

نردبان فروش

دوره آموزشی برای مدت طولانی و یا یک پروژه کامل
گام بعدی در نردبان فروشتان عبارت است از تعهد به یک برنامه بلندمدت که می‌تواند برای برگزاری جلسات آموزشی برای تعداد مشخصی از روزهای ماه به‌صورت دائمی، اجرای کامل یک پروژه و یا حتی یک بسته کامل از خدمات مشتری باشد.

خدمات اضافی
گام‌های بعدی در نردبان فروش شما شامل خدمات اضافی است. این خدمات می‌توانند چیزی شبیه به قراردادهای خدمات مراقبت و نگه‌داری و یا بسته امکان خرید نسیه باشند. تنها در صورت رابطه بلندمدت مشتری می‌تواند از این خدمات بهره‌مند شود.

قیمت بالا، ارزش بالا
پیشنهاد رولز رویس، در بالای نردبان فروش شما قرار دارد. بهترین چیزی که شما ارائه می‌دهید بیشترین ارزش و بالاتری قیمت را دارد. شما باید به‌عنوان مدیر این کسب‌وکار درگیر شده و وقت بگذارید و ارزش را بالا ببرید. هدف از این گام تمرکز بر مشتریانی است که بودجه کافی در اختیاردارند، می‌خواهند از خرید خود سود کنند و به‌صورت جهشی و سریع پیش بروند.
با توجه به مفهوم نردبان فروش، یکی از آن‌ها را متناسب با کسب‌وکارتان طراحی کنید. شاید گزینه‌ای باقیمت پایین داشته باشید و یا شاید گزینه‌ای باقیمت بالاتر داشته باشید که منجر به تعهد کوتاه‌مدت در مشتری می‌شود. شما باید به مشتریان خود حق انتخاب بدهید.

«فروشتان را بالا ببرید» و بیشتر بفروشید
برای بالا بردن فروش، مشتریان بایستی به خرید خدمات و محصولات بالای نردبان فروش ترغیب شوند. باید ساختار و محصولاتتان را بشناسید و بدانید می‌خواهید مشتری چه چیزی را از شما بخرد و اینکه محصولات خود را در کدام مرحله از فرآیند خرید به مشتری ارائه می‌دهید.

موفقیت سریع
شرکت‌های مختلفی ازجمله شرکت رسانه‌های اجتماعی و روابط عمومی، شرکت ارائه‌دهنده خدمات کنترل جریان نقدینگی و اعتبار و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای رسیدن به موفقیت سریع، به استفاده از نردبان فروش می‌پردازند. به‌عنوان‌مثال شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، برای اولین گام رایگان در نردبان فروشش یک کارگاه آموزش‌های اولیه برگزار می‌کند. گام دوم، کارگاه‌های اکتشافی برای بررسی پروژه به‌طور کامل است که مشتری می‌بایست برای آن پول پرداخت کند. در گام سوم مشتری درگیر شده و تعهد بیشتری پیدا می‌کند به‌طوری‌که در این مرحله یک پروژه به‌طور کامل اجرا می‌شود و مرحله چهارم نیز شامل مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی است که به اعضای تیم کمک می‌کند از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به بهترین نحو استفاده کنند.

اقدامات سریع
نردبان فروش خود را طراحی کنید.
بسته پیشنهادی رولز رویس را برای قیمت‌های بالای خود استفاده کرده و تا آنجا که می‌توانید ارزش آن را زیاد کنید.
از بیشتر مشتریان بخواهید از نردبان بالا بروند.

انتهای مطلب/