یک فراخوان سرد به فراخوانی گفته می‌شود که شما مطلقاً هیچ‌چیز درباره یک مشتری معین نمی‌دانید و بدون اطلاع قبلی به محل می‌روید تا ببینید واجد شرایط لازم هست یا نه. شما هیچ‌گاه قبلاً دراین‌باره ملاقاتی نداشته‌اید. آشنایی شما فقط در این واقعیت نهفته است که مثلاً یک سال پیش در حال رانندگی از مقابل آن عبور می‌کردید. غالباً فقدان اعتماد به یک فراخوان سرد که با ترس همراه است بهترین نیات را تخریب می‌کند. غلبه بر این ترس با یک راهبرد مؤثر فراخوان سرد حرفه‌ای آغاز می‌شود. اکثر مؤلفان با این امر موافق‌اند که فراخوان سرد به‌خودی‌خود کاری غیرحرفه‌ای نیست، اما روش کار، سابقه آن را مخدوش کرده است. هیچ جا نوشته نشده که فراخوان سرد جزو محرمات است.

درواقع، بدون فراخوان سرد، پایگاه مشتریان شما چندان غنی و متنوع نخواهد بود و ازاین‌رو رشد واقعی و موفقیت کسب‌وکارتان را به‌طورجدی در معرض خطر قرار می‌دهید. واقعیت این است که ترس، بزرگ‌ترین مانع برای یک مبارزه مؤثر فراخوان سرد است؛ ترس از رد شدگی، سرافکندگی و احساس ناراحتی ناشی از حضور در یک محیط غریبه. دنبال کردن یک مسیر راحت و گرفتن کار با دیگر روش‌ها، به‌جای قرار دادن خود در معرض خطر احتمالی فراخوان سرد، کار بسیار آسان‌تری است.

شما دیگر نمی‌توانید از منافع فوق‌العاده فراخوان سرد، خود کسب‌وکارتان را محروم کنید. برای کسب نتیجه سه گام زیر را به‌عنوان خط‌مشی انجام فراخوان‌های سرد حرفه‌ای نتیجه گرا، توصیه می‌گردد. این رویکرد ممکن است در تمام وضعیت‌ها کاربرد نداشته باشد، بنابراین، آن را برای متناسب شدن با موقعیت فروش خود سفارشی‌سازی نمایید. ضمناً یکی از مزیت‌های بزرگ فراخوان سرد این است که هیچ‌گاه دیر به محل ملاقات نخواهید رسید.

  1. معرفی. زمانی که به محل رسیدید خود را با استفاده از این چهار جز و رعایت ترتیب آن‌ها به مسئول پذیرش معرفی کنید: ۱) نامتان ۲) نام شرکتتان ۳) شغلتان ۴) اینکه سرزده آمده‌اید. سعی نکنید مسئله را بازکنید. به مسئول پذیرش، صاف‌وصادق، فقط بگویید در حال فراخوان سرد هستید. گام بعدی این است که از او تقاضای کمک کنید. در اکثر مواقع آنان کاملاً آماده کمک هستند. مسئولان پذیرش با دروازه‌بانان هرروز شاهد رفت‌وآمد تعداد زیادی فروشنده‌اند که در تمام روز می‌آیند و می‌روند، بنابراین باید کاری کنید که روش شما حرفه‌ای، دوستانه، احترام‌آمیز باشد. بله بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که از شما بخواهند محل را ترک کنید. بسیار خوب، اشکالی ندارد.
  2. برنامه‌ریزی. ازآنجاکه مشغول فراخوان سرد هستید هیچ‌چیز درباره این کسب‌وکار نمی‌دانید یا چیزهای کمی می‌دانید، لذا باید مقداری تکلیف در خانه انجام دهید. اول از مسئول پذیرش تقاضای کمک کنید، «لطفاً ممکن است با پاسخ به چند سؤال، واقعاً به من کمک کنید؟» در اکثر موارد، این لطف را خواهد کرد. دوم از او یک بسته اطلاعات مربوط به شرکت را درخواست کنید، شامل گزارش سالانه، بروشورهای شرکت، خبرنامه‌ها و هر چیزی که به شما کمک کند تا شرکت را بهتر بشناسید. در سالن ورودی شرکت اطلاعات دریافتی از مسئول پذیرش را مرور کنید. هنوز از محل خارج نشوید.
  3. وجود خود را اعلام کنید. اکنون زمان آن فرا رسیده که وجود خود را اعلام کنید، اما مطمئن شوید که این کار را برای فرد مناسبی انجام دهید. در خلال برنامه‌ریزی، فهمیده‌اید که برت کیست و حضور خود را به او اعلام کنید. حداقل یک سطح بالاتر روید و دنبال سوزان بگردید. از این نظریه پیروی کنید که کار از بالای تپه به پایین آسان‌تر از مسیر پایین تپه به بالاست. در سالن ورودی شرکت تلفن را بردارید و یا با استفاده از تلفن همراه خود مستقیماً به سوزان تلفن کنید. چرا یک مسئول پذیرش یا دروازه‌بانی که سرش شلوغ است کار اضافی برای خود درست و حضور شمارا اعلام کند. خود باید حضورتان را اعلام کنید. چه کسی بهتر از خود شما می‌تواند شمارا معرفی کند!

انتهای مطلب/