به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، خبرنامه حرفه ای به معنای فرستادن خبرنامه و ایمیل برای کسانی است که خود درخواست اطلاعات کرده‌اند. این شیوه در مقابل ارسال اسپم یا هرزنامه قرار می‌گیرد زیرا دسته دوم برای کسانی فرستاده می‌شوند که درخواست هیچ اطلاعاتی نکرده‌اند و کاری غیرقانونی است. با این روش می‌توان مطمئن شد که هم ایمیلی که می‌زنید قانونی است هم می‌توانید در فضای مجازی توجه مشتریان را جلب کنید. یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای آنکه به شما اجازه دهند برایشان خبرنامه حرفه ای بفرستید، ارسال چند ایمیل دارای اطلاعات مفید درباره تخفیف‌ها، نکات استفاده از محصول و مواردی از این قبیل است.

مردم مشترک خبرنامه‌ حرفه ای آنلاین می‌شوند چراکه بامطالعه آن‌ها می‌توانند در زمان مقتضی برای نیازهای خود راه‌حل‌هایی فوری بیابند. آن‌ها به اطلاعات کلی و طولانی نیازی ندارند و دوست ندارند با خبرنامه‌های بی‌پایانی روبه‌رو شوند که در فاصله‌های زمانی اندک برایشان ارسال می‌شود. خبرنامه مطلوب آنان باید دارای این موارد باشد:

  • اخبار مربوط به کار از طرف کارفرما یا سازمان‌های تجاری، یا اخبار مربوط به سرگرمی‌ها و نیازهای شخصی‌شان،
  • اخبار مربوط به قیمت‌ها، فروش و پیشنهاد‌ها ویژه،
  • خبر برگزاری رویدادها.

توجه داشته باشید که لغت کلیدی خبر و اخبار است. خبرنامه خود را با مطالب به‌روز، مفید و متناسب ارسال کنید تا خوانندگان منتظر دریافت آن باشند.

.. و اما طریقه نوشتن خبرنامه حرفه ای الکترونیکی به چه صورت است؟

مردم در انتظار پیام‌های آنلاینی هستند تا با آن‌ها به‌طور رودررو و شخصی صحبت کند. هنگام نگارش خبرنامه مطالب را طوری تنظیم کنید که گویا رودررو با آن‌ها در ارتباط هستید. مطالب باید ساختار زبانی درستی داشته باشند. از اصل موضوع بگویند، لحن نوشتار باید صمیمی باشد اما رسمیت و لحن تجاری داشته باشد. خبرنامه‌ها را روزانه یا هفتگی تهیه کنید و ایمیل‌های خود را ماهانه یا فصلی تا جایی که نیازها اقتضا می‌کند بفرستید.

.. حال چگونه لیست ارسال خبرنامه را بسازیم؟

هیچ‌وقت خبرنامه را برای کسی که آن را درخواست نکرده نفرستید، هیچ‌وقت! به‌جای این کار وقت بگذارید تا به افراد در مورد خبرنامه خود اطلاع‌رسانی کنید و از آن‌ها بخواهید برای دریافت آن مشترک شوند. هنگام تدارک لیست خود به موارد زیر دقت کنید:

  • عضویت را ساده کنید.
  • به هر عضویتی با یک پیام تشکر پاسخ دهید و راهی ساده برای مشتریان قرار دهید تا علایقشان را تصریح کنند یا عضویت خود را متوقف کنند.
  • اسامی موجود در لیست خود را آشکار نکنید. نرم‌افزار شما باید ارسال خبرنامه را به نحوی انجام دهد که گیرندگان نتوانند نام دیگر گیرنده‌ها را بر آن ببیند.

انتهای مطلب/