کسب و کار در مسیر صحیح ...

محتوا در بازاریابی و فروش ایمیلی

بازاریابی و فروش از طریق ایمیل روش بسیار خوبی است اما باید توجه داشت که نمی‌توان از یک ایمیل بارها استفاده کرد و انتظار داشت تا بر فروش تأثیر بگذارد. بهتر است تا آنجا که می‌شود پیام‌ها را کوتاه و مفید نگه‌دارید. مخاطب معمولاً به کلیات ایمیل شما توجه می‌کند و برای جزییات کمتر زمان صرف می‌کند. پیام‌های واضح و مختصر بهترین انتخاب برای محتویات ایمیل می‌باشند اما این پیام‌ها حداقل باید شامل مواردی باشند:

  1. ارزش: ارزش بیانگر آن است که چرا کالا و یا خدمت شما ارزش پول خرج کردن را دارد. گزاره ارزش خوب به مشتریان نشان می‌دهد که خدمات و یا کالاهای شما بهتر از دیگران مشکلات آن‌ها را حل و نیازشان را برآورده می‌کند. به این مثال توجه کنید: “فردا لازمش دارید؟ سیستم حمل ما سریع‌ترین وسیله ممکن است”
  2. اطلاعاتی برای پشتیبانی از ارزش: گزاره ارزش به‌ندرت به‌خودی‌خود موجب می‌شود تا کسی برای خرید فوری تشویق شود. در بیشتر مواقع می‌بایست با اطلاعات تکمیلی از گزاره ارزش پشتیبانی کنید. این کار را نیز می‌توانید با یک ایمیل انجام دهید. ممکن است پیام‌های پشتیبان زیادی در طول زمان نیاز باشد. برای این کار می‌توان از گواهینامه‌ها، تقدیرنامه‌ها و گزارش‌های واقعی و همچنین مشوق‌هایی برای دست‌به‌کار شدن مشتری استفاده کرد.
  3. فراخوان برای انجام: فراخوان برای انجام کار عبارتی است که طی آن از کسی درخواست می‌شود کار ویژه‌ای را به شیوه‌ای ویژه انجام دهد. درخواستی که قسمت مهمی از ایمیل است چراکه اگر به مردم نگوییم چه‌کاری انجام دهند، معمولاً تمایل دارند بعد از خواندن ایمیل آن را پاک کنند. فقط نوشتن شماره تلفن در پایان ایمیل به این معنی نیست که مردم پس رسیدن به انتهای ایمیل، تلفن را برمی‌دارند و با شما تماس می‌گیرند. باید دلیل ویژه‌ای وجود داشته باشد. به این مثال توجه کنید: “هم‌اکنون با ما تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.”

انتهای مطلب/ لینک محتوا

درکسب و کارتان شماره یک باشید..