کسب و کار در مسیر صحیح ...

ایمیل وسیله ای عالی برای نظرسنجی است. زیرا می توانید از طریق آن مشتری را به طور مستقیم با فرم نظرسنجی پیوند دهید تا به سوالات به صورت آنلاین پاسخ بدهد. از آنجایی که بیشتر ایمیل ها در طول ۴۸ ساعت اول باز می شوند، نظرسنجی ایمیلی به شما توانایی می دهد که اطلاعات را به سرعت جمع آوری کنید.

اجرای نظرسنجی ایمیلی با استفاده از خدمات نظرسنجی کار آسانی است. بیشتر این خدمات الگوهایی برای نظرسنجی دارند که برای پرداختن به مسائل عادی طراحی شده اند. شما می توانید از آن ها همان طور که هستند استفاده کنید یا سوالات را با توجه به اهداف خود تغییر دهید. برخی از این خدمات به شما امکان می دهند که پیوندهای نظرسنجی و اطلاعات به دست آمده را با راهبرد مارکتینگ ایمیلی ترکیب کنید. در ادامه نکاتی برای اجرای نظرسنجی ایمیلی با استفاده از خدمات نظرسنجی آمده است؛

برای نظرسنجی محدوده زمانی تعیین کنید. تصمیم به این که چه زمانی داده ها را تحلیل و اجرا کنید، به این بستگی دارد که آیا می خواهید نظرسنجی را فقط یک بار انجام دهید یا تکرار شود.

نظرسنجی محدود و کوتاه مدت، به حل سریع مشکلات با استفاده از لیستی ویژه مثل مشتریان بالقوه و یا فعلی کمک می کند. محدوده زمانی مناسب برای استفاده از این نوع نظرسنجی، یک بار بین سه تا ده روز است.

نظرسنجی دائمی برای ارزیابی تغییرات با استفاده از مخاطبان کنونی و بالقوه مناسب است. برای مثال، ممکن است از هرکسی که از فروشگاه شما خرید می کند بخواهید به وب سایت برود و نظرسنجی را پر کند تا بتوانید تغییرات جاری در خدمات به مشتریان را پیگیری کنید.

از مردم برای شرکت در نظرسنجی دعوت کنید. اگر می خواهید افراد زیادی را برای نظرسنجی جذب کنید بایدآن ها را از نظرسنجی تان آگاه کنید و به آن ها بگویید چرا تکمیل آن برایتان مهم است. با روش های زیر می توانید مردم را از نظرسنجی مطلع کنید و آن ها را دعوت کنید تا به سوالات شما پاسخ دهند:

دعوت نامه ایمیلی ویژه ای با پیوند به سوالات نظرسنجی ارسال کنید. دعوت نامه های ویژه باید به طور خلاصه دلیل انجام نظرسنجی و مزایای آن را برای مخاطب توضیح دهند. به آن ها تعداد سوال ها و زمان تقریبی پاسخگویی را بگویید. دعوت نامه های ایمیلی برای ارسال نظرسنجی تنها یک بار یا بعد از اینکه مخاطب خرید از شما را تجربه کرد برای تشویق او به پر کردن نظرسنجی دائمی کاربرد دارند.

پیوند نظرسنجی را در قالب ایمیل معمولی قرار دهید. وقتی نظرسنجی مدت طولانی تری در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرد. از پیوندی برای فراخوان در ایمیل تان استفاده کنید. برای مثال، خبرنامه ایمیلی که شامل مقاله ای درباره فناوری تلفن همراه در خارج از کشور است ممکن است شامل پیوندی به نظرسنجی مربوط به استفاده از تلفن همراه در خارج از کشور باشد.

پیوندی از نظرسنجی تان را روی وب سایت قرار دهید. اگر یکی از اهداف ایمیل تان جذب بازدیدکننده به وب سایت است، پیوند را روی سایت قرار دهید تا بازدیدکنندگان هم فرصتی برای دادن اطلاعات به شما داشته باشند. نظرسنجی وب سایتتان را بدون ثبت نام انجام دهید تا کسانی که مشتاق پیوستن به لیست ایمیل و دادن آدرس ایمیل شان به شما نیستند، فرصت داشته باشند قبل از ترک وب سایت بازخوردشان را بیان کنند.

نظرسنجی کوتاه باشد. برای مشتریانی که نظرسنجی را انجام می دهند زمان مهم است، پس باید کوتاه باشد و به نکاتی اشاره کند که شرکت کننده را جذب کند. در زیر نکاتی آمده تا زمان مورد نیاز نظرسنجی را به حداقل برسانید:

تقسیم کنید و پیروز شوید: اگر نظرسنجی شما بیش از پنج سوال و جواب دارد آن را به دو قسمت تقسیم کنید و هرکدام را برای نیمی از مشتریانتان بفرستید.

سوالات را دسته بندی کنید: از پیوندی برای رهگیری سوالات بسته استفاده کنید تا مخاطب فقط یک کلیک بزند. برای مثال، اگر می خواهید متوجه شوید آیا مخاطب شکلات دوست دارد یا وانیل، خبرنامه ایمیلی شما باید شامل این پیوند برای کلیک باشد: شکلات دوست دارم یا وانیل دوست دارم. هر پیوند را به صفحه ای اتصال دهید که می گوید از پاسخ شما متشکرم. از گزارش رهگیری ایمیل برای شمردن تعداد تک کلیک در هر پیوند استفاده کنید.

برای فروش از نظرسنجی استفاده نکنید. تمام کردن نظرسنجی با صفحه فرود یا مرحله فروش که شامل اطلاعات تخفیف است باعث می شود مخاطب حس کند از او سوء استفاده شده است. به جای استفاده از نظرسنجی برای فروش کالا یا خدمات، از پاسخ ها و کلیک های نظرسنجی برای پیگیری با ایمیل های هدفمندی استفاده کنید که علایق اشاره شده در نظرسنجی را در برمی گیرد.

نتایج را منتشر کنید: اگر می خواهید به مخاطب زحمت پر کردن نظرسنجی را بدهید حتما به او بگویید برنامه تان برای استفاده از این اطلاعات چیست تا احساس کند کاری که انجام می دهد برای تجارت شما و ادامه ارتباط با شما سودمند است. خلاصه ای از نتایج را در وب سایت قرار دهید یا ایمیلی بفرستید که تغییرات مثبتی را که در نتیجه نظرسنجی انجام داده اید به مخاطب نشان دهد. مجبور نیستید اطلاعات ویژه ای بدهید؛ فقط نتایج را به صورتی خلاصه کنید که فواید نظرسنجی را نشان دهد.

انتهای مطلب/