در این پست قصد داریم به بیان شاخص ها و معیارهای انتخاب یک اسم خوب برای محصول، شرکت، سایت، مارک و برند بپردازیم، با هورموند همراه شوید؛

  1. تمایز. آیا اسم در میان انبوه اسامی مختلف، به ویژه در میان اسامی دیگر در طبقه خود برجسته و متمایز است؟ آیا در متن و نطق عادی به راحتی قابل تشخیص است؟ بهترین اسامی برند « جلوه و مظهر» اسمی شایسته و مناسب را دارند.
  2. کوتاهی و اختصار. آیا اسم به اندازه کافی کوتاه است تا به آسانی به خاطر آورده و مصرف شود؟ آیا در برابر کوتاه شدن به شکل یک اسم رمز یا مصغر مقاومت می کند؟ اسامی چند کلمه ای بلند، سریعا به شکل اسامی مختصر که دارای حروف اول کلمه، بدون قدرت برقراری ارتباط با مصرف کننده اند، تبدیل می شوند.
  3. تناسب و اقتضا. آیا تناسبی منطقی با جوهر و هویت موسسه دارد؟ اگر اسم در موسسه درست به همان اندازه یا بیشتر برای هویتی دیگر موثر و عملی است، این مساله را مورد بررسی قرار دهید.
  4. املا و تلفظ آسان. آیا اغلب مردم بعد از شنیدن اسم قادرند آن را هجی کنند و درست بنویسند؟ آیا آن ها قادرند بعد از دیدن اسم آن را تلفظ کنند؟ اسم نباید به یک آزمون املا تبدیل شود یا باعث شود مردم احساس جهالت و نادانی کنند.
  5. دوست داشتنی بودن. آیا مردم در هنگام استفاده از اسم لذت خواهند برد؟ اسامی که به طور ذهنی مهیج و محرک اند یا در هنگام بیان «احساس خوبی» ایجاد می کنند، نسبت به آن هایی که این حس را فراهم نمی کنند امتیازی مازاد در شروع فعالیت دارند.
  6. قابلیت تعمیم. آیا اسم «قابلیت بسط و گسترش» دارد؟ آیا تفسیری بصری القا می کند یا می تواند در تعدادی از عملیات و فعالیت های خلاق به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد؟ اسامی بزرگ، فرصت های بی پایانی را برای عرصه فعالیت برند فراهم می کنند.
  7. قابلیت محافظت. آیا اسم می تواند به علامت تجاری تبدیل شود؟ آیا برای کاربری در وب قابل استفاده است؟ در حالی که بسیاری از اسامی می توانند به علامت تجاری تبدیل شوند، بعضی اسامی نسبت به اسامی دیگر بیش تر قابلیت دفاع دارند، که این قضیه آن ها را در بلند مدت، ایمن تر و ارزشمند تر می سازد.

انتهای مطلب/