کسب و کار در مسیر صحیح ...

برای استفاده از خدمات آژانس تبلیغات لازم نیست بودجه چند میلیارد تومانی داشته باشید، یک آژانس تبلیغات خوب علاوه بر خدماتی که به سازمان های بزرگ ارائه می دهد متناسب با بودجه و نیاز تبلیغاتی شرکت شما نیز رفتار خواهد کرد. اگر به به کارگیری یک آژانس تبلیغاتی در کسب و کارتان فکر می کنید مطالعه ادامه این مطلب برایتان سودمند خواهد بود. تبلیغات نقش مهمی در مارکتینگ شما داشته و استفاده از تیمی متشکل از افراد حرفه ای چیزی است که باید در موردش فکر نمایید. اما باید توجه داشت نباید در دام شرکت هایی بیفتید که بیشتر از این که به شما کمک کنند در فکر افزایش سود خود و فروش رسانه های بلا استفاده خود هستند. بدیهی است در صورت انتخاب درست آژانس تبلیغات، به فاکتورهای بی پشتوانه و گزاف برخورد نکرده و در بلندمدت در پولتان صرفه جویی می کنید. با هورموند همراه شوید تا به بیان ۸ ویژگی در استفاده از آژانس تبلیغات بپردازیم؛

بودجه تبلیغ شما چشمگیر است: اگر بودجه تبلیغات شما به میزان چشمگیری افزایش یافته زمان آن رسیده است که از آژانس تبلیغاتی استفاده کنید که پروژه های تبلیغاتی شما را سامان دهد. از خود بپرسید: آیا در حال حاضر به بهترین وجه از بودجه تبلیغات خود استفاده می کنید؟ اگر دچار تردید شده و در انتخاب رسانه مناسب تنبلی می بینید بهتر است به استفاده از خدمات گروهی از افراد حرفه ای فکر کنید.

نیاز به بهره مندی از تجربیات یک خریدار حرفه ای رسانه دارید: اگر خریدار رسانه سخت کوش و مطلع باشد، از پولی که برای تبلیغ کنار گذاشته اید بهترین استفاده را می کند و کاری به میزان این پول ندارد. این شخص خیلی کارساز است چراکه تمام تلفن های نمایندگان فروش رسانه را جواب می دهد، در تمام جلسات شرکت می کند و بسته به موقعیت و شرایط، به آرامی یا با خشونت به نمایندگانی که به دنبال فروش فضا یا زمان تبلیغ به شما هستند می گویید نه. اگر یک دلیل موجه برای استفاده از آژانس تبلیغاتی وجود داشته باشد، آن وجود مسئول خرید است. مسئول خرید رسانه حرفه ای، هنگام خرید جانب انصاف را رعایت می کند اما سستی نشان نمی دهد. او قبل از اینکه پول بی زبان شما را دست روزنامه، مجله و یا کانال بدهد، با آنها بر سر درست بودن سبک آگهی و پخش به موقع آن اتمام حجت می کنند و میزان محبوبیت یا تیراژ آن رسانه و مخاطبانش را می سنجد. مسئول خرید رسانه به دقت فاکتورهای خرید را بررسی کرده تا مطمئن شود هر چیزی که خریداری شده دریافت شده است.

نیاز به خلاقیت بیشتر: اگر از خلق ایده های نو خسته شده اید، دیگر زمانی برای اندیشیدن و عمل کردن به ایده های جدید ندارید، ترجیح می دهید زمان خود را به کارتان اختصاص داده و مایلید در پشت صحنه گروهی از افراد حرفه ای باشید که ایده هایی نو و ابتکاری می دهند. آژانس تبلیغاتی بهترین مکان برای پیدا کردن چنین افرادی است. از مدیر خلاقیت های هنری گرفته تا نویسندگان و هنرمندان هرکس حداکثر تلاش خود را می کند. گروهی از بهترین متخصصان حرفه ای استخدام شده اند که هدفی مشترک دارند: رونق بخشیدن به کار و حرفه شما، همچنین همکاری با شما برای جلب رضایتتان.

مراحل تولید تبلیغ شما را گیج کرده: وقتی جزییات مراحل تولید و پخش آگهی شما را گیج و عصبی کرده، باید کم کم به فکر این باشید که کار را به افراد متخصص تفویض نمایید. موقعی که وقت، انرژی یا علاقه ای برای موشتن و تولید آگهی بازرگانی ندارید، وقتی خلق و طراحی آگهی به کاری سخت و طاقت فرسا تبدیل شده، زمان آن رسیده که به آغاز همکاری با یک آژانس تبلیغات فکر کنید.

وقتی کارهای دفتری مشکل ساز شده: اگر رسیدگی به فاکتورهای خرید از رسانه های مختلف تبدیل به کار شاق و طاقت فرسایی شده، شاید بدتان نیاید که با روشی ساده این مسئولیت را به فردی متخصص انتقال دهید که تمام روز در حال پیگیری باشد. اگر از اطلاعات درون فاکتورها سر در نمی آورید و توان پیگیری اجرای آن ها مطابق فاکتور را ندارید، اگر پرداخت فاکتورها آنقدر به تاخیر می افتد که در نهایت خود رسانه با شما تماس می گیرد بهتر است از یک آژانس تبلیغات استفاده کنید. پرداخت ۱۵ درصد کارمزد به رفع تمام این مشکلات می ارزد.

نمایندگان فروش تبلیغات رسانه وقت شما را می گیرند: از سر باز کردن نمایندگان فروش تبلیغات رسانه بهترین دلیل برای بستن قرارداد با آژانس های تبلیغاتی است. البته نمایندگان فروش لزوما افراد دردسرسازی نیستند و از بهترین همکاران ما می باشند. اما به هرحال با این روش شما از جلسات متعدد و تماسهای تلفنی طولانی و پیگیری های غیر ضروری رهایی می یابید و کار را به کاردان می سپارید.

ترجیح می دهید تمرکزتان بر حرفه خودتان باشد: شما باید وقت محدود و با ارزشتان را صرف حرفه خود کنید. بعید است آنقدر انرژی داشته باشید که برای کارهای تبلیغاتی هم صرف کنید. وقتی با یک آژانس تبلیغات قرارداد می بندید می توانید دودستی به کار خود بچسبید و درگیر سایر مسائل نشوید. علاوه بر این با استفاده از شرکت تبلیغاتی می توانید تبلیغ بهتری نیز خلق کنید چراکه گروهی از افراد متخصص این کار از نویسندگان تبلیغات گرفته تا طراحان و کارگردانان تبلیغات تمام تلاش خود را در این پروژه انجام خواهند داد.

به کارگیری آژانس تبلیغات چندان هم گران نیست: فرمول محاسبه بسیار ساده است. از دیرباز بر اساس سنت شرکت های تبلیغاتی ۱۵ درصد کارمزد از مشتریانشان دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز این عدد تغییر نکرده است. این شرکت های تبلیغاتی معادل همین درصد یا قدری بیشتر (بر اساس رسانه بین ۱۵ الی ۲۵ درصد) از صاحبان رسانه تخفیف خواهند گرفت. بدیهی است اگر شما مستقیما از رسانه اقدام به خرید نمایید تخفیفی در کار نخواهد بود و در نتیجه استفاده از آژانس تبلیغاتی در عمل هیچ هزینه ای برای شما نداشته است.

انتهای مطلب/