براساس بررسی انجام شده توسط آژانس TOP: The Online Project که به طور تخصصی به ارائه خدمات ویژه رسانه های اجتماعی می پردازد، در ماه رمضان مردم خاورمیانه ۳۰ درصد بیشتر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با بررسی هزاران پیام در توییتر و فیس ‌بوک در ۹ کشور مختلف محققان دریافتند که در طول ماه رمضان، مردم در هنگام غروب و حدود ساعت ۷ شب، درست قبل از افطار بیشترین فعالیت را در توییتر دارند. بنابراین طبیعی است که کمپانی ها تلاش کنند تا از این افزایش مخاطب بهره ببرند. آن‌ها باید پیام‌ هایی را مخابره کنند که محتوای آن با مخاطبان خاصی که در آن ساعات به رسانه های اجتماعی وارد می‌شوند متناسب بوده و سرگرم کننده و جذاب باشد.

درحالی که بیشتر شرکت ها بر بودجه‌ های تبلیغات خود در ماه رمضان تا ۲۰ درصد افزوده و به برگزاری کمپین‌ های آفلاین می‌ پردازند، آن‌ ها همچنین باید رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار داده و به این ترتیب با کمک مشتریان خود جذابیت بیشتری بی آفرینند. بر اساس این بررسی، ۵ توصیه برای متخصصان مارکتینگ و تبلیغات در ماه رمضان استخراج شده است:

  • این موضوع را درک کنید که ماه رمضان فرصتی منحصر به فرد برای تبلیغات بوده و در نتیجه درس‌هایی که شما درباره جوامع هدف خود در سال یاد گرفته ‌اید شاید در طول ماه مبارک به کار نیاید. بنابراین کمپین تبلیغاتی خود را برای استفاده بهینه از بودجه ‌های تبلیغاتی تغییر دهید.
  • زمان انتشار تبلیغات در ماه رمضان را با مخاطبان و دستیابی به تعامل حداکثری تطبیق دهید.
  • با تغییر علایق مخاطبان در طول ماه رمضان ترکیب محتوای خود را پویا نمایید.
  • بودجه حمایتی تبلیغات خود را درحالی در ماه رمضان افزایش دهید که در این ماه نرخ مشارکت اعضا بالاتر می‌رود.
  • برای چند برابر کردن اثر تبلیغات در ماه رمضان دست به اجرای کمپین‌های مارکتینگ ترکیبی با استفاده از رسانه‌ های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و رسانه های چاپی بزنید.

انتهای مطلب/