کسب و کار در مسیر صحیح ...

نادر بودن کارهای خلاقانه بزرگ در مارکتینگ و به تبع آن در کسب و کار حاکی از این است که خلاقیت در کسب و کار واقعا سودمند، بسیار دشوار است. حقیقتا تلاش و بینش بالایی لازم است تا کسب و کارتان به شکوفایی واقعی در کسب و کارتان برسید.

برای مثال طرح شرکت تبلیغات Drissi در کالیفرنیا را در نظر بگیرید که برنده جایزه شده است. این شرکت تابلو نمایشی لحظه خرید طراحی کرد، به این ترتیب که در فروشگاه های محصولات تصویری، فیلم کودکانه سرخ پوست در کمد را به نمایش می گذاشت. این فیلم از روی داستان کتابی ساخته شده بود که در آن پسری کمد جادویی داشت و می توانست به شخصیت های اسباب بازی جان بدهد. شرکت تبلیغات دریسی می توانست بسیاری از صحنه های هیجان انگیز کتاب را برای نمایش در لحظه خرید انتخاب کند، اما متخصصان مارکتینگ دریسی تصمیم گرفتند فقط بر اعجاب انگیزی همان کمد جادویی تاکید کنند. اما چطور می توان نیرویی را که این کمد دارد نشان داد؟ آنها می توانستند کمد را همانطور که از بیرون به چشم هر کس می رسد نشان بدهند.

شرکت تبلیغات دریسی واقعاً خلاقیت به خرج دادند. متخصصان دریسی تصویر را چرخاندند و جایگاه بیننده را درون جعبه و پشت سر سرخ پوست حیرت زده قرار دادند، بدین ترتیب بیننده از سوراخ کلیدی بسیار بزرگ به درون چشم کودکی غول آسا نگاه می کند که نظری به داخل سوراخ کلید انداخته است. تابلو نمایش تا می شود این توهم را در بیننده ایجاد کند که درون کمد است و آنها کل این طرح را در چنان مقیاس بزرگی چاپ کردند که بیننده خود را در مقایسه با سوراخ کلید بزرگ و کودک غول آسا، کوچک حس می کند. با متن کوتاهی می توان نیروی تصویر بصری این تبلیغ را تأثیر گذارتر کرد. برای مثال این عنوان را بالای آن آورد: “آشکارسازی اسرار” و نام فیلم را پایین آن.

این ایده ای خلاقانه و عالی بود! نتیجه آنکه مارکتینگ این فیلم هم به نتایج خوبی رسید، هم خرده فروش ها از تابلوهای نمایشی در مقیاسی بالا استفاده کردند و هم مشتریان از این تعداد زیادی خریدند. خلاقیت در مارکتینگ موجب می شود محصول یا کسب و کار شما یک سر و گردن بالاتر از دیگران بایستد اما شما فقط در صورتی می توانید این گونه مارکتینگ نمایید که ایده بزرگی داشته باشید.

انتهای مطلب/