کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این مقاله به بیان ۱۲ دلیل برای استفاده از مارکتینگ که موجب سودآوری در کسب و کارتان می‌شود، می‌پردازیم. با هورموند همراه شوید؛

  • مارکتینگ و افزایش فروش:
    معمولاً تبلیغات نه موجب افزایش فروش و نه موجب کاهش چشمگیر فروش کالا می‌شود؛ اما عده کمی این نکته را می‌دانند که تبلیغ بد می‌تواند تا ۵۰۰ درصد موجب کاهش فروش شود و یک تبلیغ مؤثر می‌تواند فروش را به ۶۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزایش دهد.
  • مارکتینگ و جلوگیری از مصرفی شدن کالا:
    شواهد نشان می‌دهد که برندها هنگام ارتقا به سطح متوسط در دو دسته قرار می‌گیرند، یا برندی ازنظر کیفیت معتبر هستند و یا برندی هستند که خوب تخفیف می‌دهند. بقا در این وضعیت بسیار دشوار است، اگر مشتریان شما تقاضای تخفیف می‌کنند بدانید که در این وضعیت هستید. مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا برند شوید و از دام تبدیل به کالای مصرفی نجات یابید.
  • مارکتینگ و قانونی کردن انحصار یک کالا:
    یک برند قدرتمند و شناخته‌شده می‌تواند موجب انحصار قانونی یک کالا شود، هرچه یک برند شناخته شود رقیب جدید باید هزینه بیشتری کند تا مورد توجه واقع شود. اگر شما در فکر این هستید که یک فست فود بزنید و با مک‌دونالد رقابت کنید باید بدانید که می‌بایست پول فراوانی صرف تبلیغات نمایید تا شاید صدای شما هم شنیده شود.
  • مارکتینگ و افزایش قصد خرید مشتری:
    تبلیغات بر قصد خرید مشتری تأثیر می‌گذارد، مشتری تمایل بیشتری پیدا می‌کند تا کالای شمارا تهیه کند. هرچه قصد خرید بیشتر باشد فروش نیز به‌ موازات آن افزایش خواهد یافت.
  • مارکتینگ و مشتریان وفادار:
    اگر برندی شوید که مشتریان به شما وفادار باشند، حتی به آگهی رقبا باقیمت‌های ارزان‌تر کمتر توجه می‌کنند. مشتریان وقتی به شما وفادار خواهند ماند که برندی شاخص و معتبر شوید. طرفداران برند هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید، آن‌ها ارزشی برای موتورهای باکیفیت ژاپنی قائل نیستند، آن‌ها خود برند هستند و برند مال آن‌هاست، برندی که سمبل آزادی و طغیان است.
  • مارکتینگ و اعتبار تجاری در شرایط سخت:
    مردم در شرایط سخت بازار برندهای معتبر را فراموش نمی‌کنند. اقدامات همسان باشخصیت و ارزش برند، هنگام بحران آگاهی مشتری را بالا می‌برد. گاهیی اوقات مجبور می‌شوید قیمت‌ها را افزایش دهید یا اینکه در مورد برند شما اخبار منفی شایع می‌شود، در چنین شرایطی داشتن اعتبار بسیار چاره‌ساز خواهد بود.
  • مارکتینگ و افزایش توزیع خرده‌فروشی:
    ارتباطات مارکتینگ توزیع کالا را بیشتر و آن را در برابر نوسانات قیمت محافظت می‌کند. اگر مشتریان کالایی را بانام، از فروشنده بخواهند، فروشنده همان کالا را تحویل خواهد داد و در غیر این صورت فروشندگان سعی می‌کنند برای فروش بیشتر خودشان کالای شمارا با تخفیف زیادی بفروشند و این شیب لغزنده‌ای است بین برند بودن و یک کالای مصرفی شدن.
  • مارکتینگ و کمک بیشتر به محصول:
    یک نام مناسب به‌تنهایی می‌تواند تا ۲۰ درصد ارزش محصول شمارا افزایش دهد و اگر درک صحیحی از ارتباطات بازاریابی نداشته باشید نمی‌توانید از این ویژگی به‌درستی استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که خریداران از غذای سگ گرفته تا ماشین، تمایل دارند برای یک کالای مارک‌دار تا ۲ برابر بیشتر هزینه کنند.
  • مارکتینگ و انگیزه کارکنان:
    ارتباطات مارکتینگ می‌تواند در جذب، حفظ و انگیزه دادن به کارمندان یا داوطلبانی که برای مؤسسات خیریه بدون حقوق کار می‌کنند نیز مؤثر باشد. وقتی‌ که یک مرکز سلامتی برای ایجاد اعتبار در مراقبت‌های بهداشتی بیشترین هزینه تبلیغاتش را در جذب نیروهای متخصص معطوف می‌کند، علاوه برجذب مشتریانی که به دنبال خدمات بهداشتی برتر بوده‌اند کارمندانی را نیز به دست آورده که به خاطر این اعتبار احساس غرور می‌کردند.
  • مارکتینگ و افزایش سهم شما:
    در ارزش‌گذاری شرکت‌ها، ارزش برند محاسبه می‌گردد. تبلیغات می‌تواند ارزش سهام شما را بالا ببرد. در بسیاری موارد با فروش رفتن سهام شرکت در بازارر بورس به سودهای میلیونی خواهید رسید.
  • مارکتینگ به فروش کالا کمک می‌کند:
    دوست دارید همه در مورد شرکت شما صحبت کنند و محصول شمارا پیشنهاد بدهند؟ و دیگر شما شرکت ناشناخته‌ای نباشید که کالایی ناشناخته می‌فروشد. تبلیغ صحیح، معرفی کالا به مشتریان بالقوه است و می‌تواند با توجه به شرایط، شمارا پیشتاز بازار نماید.
  • با مارکتینگ از غافلگیری‌های ناخوشایند اجتناب کنید:
    مشکلات وقتی نمود پیدا می‌کند که دیدگاه مشتریان تغییر پیدا کند و این فرصتی است تا چاره‌اندیشی کنید. اگر علت تغییر دیدگاه مشتریان را پیگیری کنید ممکن است آن را در عواملی مانند عدم شناخت نام برند، قصد خرید، نگرش‌ها، خرید بار اول و خرید مجدد پیدا کنید. سنجش بازار زنگ خطری است به‌موقع که به شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که با آن مواجه هستید برطرف نمایید.

انتهای مطلب/