پوشش رسانه‌ای، فوق‌العاده‌ترین و ارزان‌ترین وسیله ایجاد اعتبار بر روی کره زمین است. وقتی برند فردی خود را توسعه می‌دهید، پوشش رسانه‌ای در برخی مواقع تعیین‌کننده می‌شود؛ یعنی به تائید شخص سوم و بی‌طرفی نیازمندید تا به دیگران بگویید همان‌طور که خودتان می‌گویید، خوب هستید.

این کاری است که پوشش رسانه‌ای انجام می‌دهد. مردم به اخبار رسانه‌ها اعتماد می‌کنند. درست یا غلط، فرض می‌گیرند که رسانه‌ها معقول هستند؛ این‌که وقتی یک روزنامه گزارشی را درباره‌ جوایزی که گرفته‌اید می‌نویسد، هیچ دستورالعملی ندارد؛ بنابراین بیشتر از هر تبلیغاتی، مصرف‌کنندگان به رسانه‌ها اعتماد می‌کنند تا ماجرایی واقعی و پیچیده بشنوند. به همین دلیل است که روابط عمومی اعتبار به وجود می‌آورد. برخی منافع دیگر روابط عمومی این‌ها هستند:

  • شناخت نام: تقریباً هیچ کاری بهتر از روابط عمومی نمی‌تواند نام (صدا یا تصویر) شمارا برای بازار هدفتان آشناتر سازند. اگر یک مهمان عادی در برنامه مصاحبه در یک رادیوی محلی عمومی هستید که درباره سلامت بحث می‌کند، نام شما به‌سرعت در سطحی وسیع گسترش می‌یابد.
  • شهرت: مقاله‌ای درباره‌ی شما یا حضور در یک برنامه‌ی تلویزیونی کاری می‌کند که بیشتر دیده شوید. روابط عمومی باعث می‌شود یک شخص نامدار محلی باشید؛ این‌یک نوع اثر پوشاننده دارد و باعث می‌شود مهم‌تر ظاهر شوید.
  • ذهنیت درباره تخصص شما: اگر موضوع گزارش یک روزنامه هستید یا در یک مقاله تحقیقی در یک نشریه تخصصی از شما نقل‌قولی درج‌شده، طبیعتاً باید در حرفه خود ممتاز باشید، درست است؟
  • دارایی‌های بازاریابی: اخبار بریده‌شده از روزنامه‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری شما از تلویزیون یا رادیو محتویات فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند و می‌توانید برای وب‌سایت، سی‌دی‌ها یا دی‌وی‌دی‌های خود به کار ببرید و بین مشتریان توزیع نمایید یا برای جذب پوشش رسانه‌ای بیشتر استفاده کنید.

انتهای مطلب/