کسب و کار در مسیر صحیح ...

بازاریابی محتوا می‌تواند یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های بازاریابی برای برندینگ شخصی باشد؛ در ادامه به تکنیک‌های بازاریابی محتوا برای برندینگ شخصی می‌پردازیم؛

 ارائه محتوای باکیفیت

پس از شناسایی مخاطب هدف و علائق مشترک نیاز است برای به اشتراک‌گذاری تخصصتان از پست‌های مکتوب و ویدئوهای آموزشی استفاده نمایید. تلاش نکنید در محتوای خود تبلیغ کنید، سعی کنید آنچه مخاطب نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید. در هنگام ارائه می‌توانید با استفاده از روش‌هایی همچون متن، پادکست، اسلاید، اینفوگرافیک، ویدئو استفاده کنید.

اما این موارد جزو الزامات هستند، برای متفاوت بودن خود کمی خلاقیت به خرج دهید؛ با استفاده از نظرات سایر متخصصان، زیرنویس ویدئو برای ناشنوایان، الصاق عکس به متن و … گستره مخاطبانتان را افزایش دهید.

محتوای شما نباید روی خودتان متمرکز باشد، باید بتواند به شما کمک کند نظر مثبت مخاطبان را به سمت برند شخصی خود جلب کنید. می‌توانید با اضافه کردن لینک بخش درباره من به پایین مطالب خود کاری کنید بازدیدکننده مطالب شما بتواند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کند و درصورتی‌که از محتوای شما خوشش آمد، با شما کار کند. یا اینکه در انتهای مطالب خود با یک “Call to Action” از او بخواهید با شما در ارتباط باشد.

استفاده از پست میهمان

به دنبال افراد موفق در حوزه مرتبط خود بگردید و با آن‌ها به شبکه‌سازی بپردازید. افراد تأثیرگذاری را انتخاب کنید که مورد تحسین خودتان هستند، با آن‌ها تماس بگیرید و برایشان توضیح دهید چه ارتباطی با کار آن‌ها پیدا می‌کنید و چگونه می‌توانید برای مخاطب آن‌ها مفید واقع شوید. به آن‌ها پیشنهاد تولید یک مطلب برای سایتشان را بدهید و در عوض از آن‌ها بخواهید درازای محتوای ارزشمندی که برایشان خلق می‌کنید به سایت شما لینک بدهند. این کار باعث ایجاد بک لینک مثبتی می‌شود که به بهینه‌سازی برند شخصی شما برای موتور جستجو کمک می‌کند و درعین‌حال شمارا در معرض دید مخاطب جدیدی قرار می‌دهد که ممکن است درنهایت به مشتری شما تبدیل شوند. از طرف دیگر در صورت امکان، به آن‌ها بگویید که این پست را به‌واسطه‌ی پست ویژه، خبرنامه‌ ایمیلی و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی در شبکه‌ مخاطبان خودتان تبلیغ می‌کنید.

درست همان‌گونه که نوشتن پست میهمان روی سایت‌های دیگر برند شخصی شمارا در معرض دید ارتباط‌های بالقوه تازه‌ای قرار می‌دهد، اجازه دادن به دیگران برای تولید محتوای باکیفیت برای سایت شما نیز مفید واقع می‌شود. به‌این‌ترتیب سایت شما گردش بهتری پیدا خواهد کرد و به منبع بهتری برای اطلاعات مفید تبدیل خواهد شد که این درنهایت ترافیک آن را بالا می‌برد. نویسنده میهمان نیز احتمالاً محتوای تولیدشده‌اش را برای شبکه‌ خود به اشتراک می‌گذارد و این نیز بازدیدکنندگان تازه‌ای را به سمت سایت شما می‌کشاند.

ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

محتوای تولیدشده در جهت برند شخصی روی سایت‌های شبکه‌سازی حرفه‌ای همچون Linkedin تأثیر بیشتری خواهد داشت. روزنامه‌نگاران و دیگر حرفه‌ای‌های رسانه اکانت توییتر هم دارند. هنگام معرفی و تبلیغ محتوای خود با در نظر گرفتن کلمات کلیدی تأثیرگذار در نتایج موتور جستجو درباره آن‌ها پست بگذارید. اضافه کردن متن “دعوت به اقدام” برای ترغیب علاقه‌مندان به کلیک روی لینک مطلب اصلی را نیز فراموش نکنید.

در محتوای خود مخاطب را به بحث و تبادل‌نظر ترغیب کنید تا مشارکت آن‌ها را جلب و به بازگشت به سایت خود تشویق کرده باشید. برای این منظور می‌توانید در انتهای محتوای خود سؤال بپرسید و یا مخاطبان را به تبادل‌نظر درباره محتوای به اشتراک گذاشته‌شده تشویق کنید.

وقتی با دیگر افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کردید، درصورتی‌که حس کردید محتوایتان برای مخاطب آن‌ها مناسب است آن را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. یک راهبرد موفق بازاریابی محتوا بر این اساس است که چه برای مخاطب و چه برای کسانی که در به اشتراک‌گذاری آن‌ها به شما کمک می‌کنند، ارزش بیافریند. محتوای خود را با دیدی متمرکز روی کمک به دیگران تولید کنید و به اشتراک بگذارید تا در برندینگ شخصی از طریق بازاریابی محتوا قرار بگیرید.

انتهای مطلب/ لینک محتوا