یک راه ساده برای رشد فروش یک شرکت دارای برند، بسط و توسعه برند می‌باشد. در حقیقت بیشتر محصولات جدید به‌صورت گسترش برند انتقال می‌یابند. شرکت‌ها می‌توانند محصولات جدید را از طریق مرزهای قابل‌مشاهده برند موجود توسعه دهند.

مرزهای موجود در ذهن مشتریان در مورد قابلیت اعتماد به یک نام تجاری موجب فروش یک محصول می‌گردد. به‌طور مثال بسیار نامحتمل است که رند لورا اشلی قادر به فروش لباس‌های خیابانی شهری به نوجوانان باشد چراکه در این زمینه اعتمادسازی لازم انجام‌نشده است.

بااین‌حال برندهای خاصی قادر به فروش دامنه گسترده‌تری از محصولات نسبت به دیگر نام‌های تجاری هستند و این توفیق به‌موجب این است که برندشان ایده یا فلسفه را از طریق انتقال تصویر ذهنی یا ارزش‌هایش به ذهن متبادر می‌کند. ویرجین یکی از نمونه‌های یک برند جهانی است که بر روی شخصیت ریچارد برانسون تمرکز یافته که برای رویکرد نوگرایانه و نگرش کارآفرینانه خود و تلاش‌های ابتکاری‌اش شناخته‌شده است.

شرکت‌ها در هنگام برندینگ، حول یک ایده یا مفهوم، قادر به توسعه و فروش دامنه گسترده‌تری از محصولات هستند که از بودن زیر چتر همان برند نیز سود می‌برند. این موارد به‌طورمعمول به‌عنوان بسط و توسعه برند شناخته می‌شوند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که فروش خود را به شیوه‌ای بسیار آسان‌تر گسترش دهند.

بسیار از برندهای مد در اواخر دهه ۹۰ میلادی از طریق روندی در خرده‌فروشی سبک زندگی، کسب و کار خود را ورای لباس، کفش و متعلقات گسترش دادند. تا سال‌های سال برای برندهای طراح و مدساز، این رویه معمول شده بود که از طریق بسط و توسعه برند، محصول خود را بفروشند. به‌ویژه در عطرها، لوازم‌آرایشی و گروه‌های محصولات زیبایی این امر بسیار فراگیر شده بود.

انتهای مطلب بسط و توسعه برند/ لینک محتوا