کسب و کار در مسیر صحیح ...

در این مطلب قصد داریم به بیان توصیه‌هایی برای انجام برندینگ موفق کسب‌وکارتان بپردازیم. برندینگ را باید غایت فعالیت‌های بازاریابی هدفمند بنامیم. در ادامه به هفت توصیه برای تبدیل یک نام تجاری معمولی به یک برند موفق می‌پردازیم. با هورموند همراه شوید؛

شناخت مصرف‌کننده:

یک برند خوب از مصرف‌کنندگان و بازار هدف شناخت کافی دارد و نحوه ارتباط با مصرف‌کننده و شناخت آن‌ها را می‌داند. هر برند یکسری مشتریان دائمی و همیشگی دارد بنابراین حفظ و نگه‌داری این مشتریان هم از دیگر اهداف برندهای موفق است. تلاش برای شناخت مصرف‌کننده و برطرف کردن نیازهای آن‌ها در تولید یک محصول خوب از ویژگی‌های برندینگ موفق است.

 

تمایز و منحصربه‌فرد بودن:

داشتن یک برند یعنی ایجاد یک نام تجاری منحصربه‌فرد و متفاوت از دیگران، برای مثال اپل یک برند شناخته‌شده در سرتاسر جهان است که با تولید محصولاتی با خلاقیت بالا منحصربه‌فرد است. برای منحصربه‌فرد بودن باید خدماتی را ارائه دهید که در عین جذابیت برای مصرف‌کننده دارای یک ویژگی خوب، متفاوت و جدید باشد.

 

انگیزه و اشتیاق:

شاید بتوان بدون انگیزه و اشتیاق کافی، یک نام تجاری را برای مدت کوتاهی ایجاد کرد اما گسترش و پیشرفت بدون انگیزه کافی امکان‌پذیر نیست. مثلاً اگر افراد موفقی مثل استیو جابز را در نظر بگیرید آنچه باعث موفقیت روزافزون وی شده بود انگیزه و علاقه‌ای بود که به برند و کسب‌وکار خود داشت.

 

کیفیت مستمر:

پایداری در کیفیت، محصولات و خدماتی که ارائه می‌شود موجب می‌گردد که مشتریان دائمی افزایش یابند. وقتی‌که یک مشتری به شرکت یا برند شما مراجعه می‌کند تا محصولات موردنظرش را خریداری کند اگر کیفیت و مرغوبیت همیشگی را در کالای موردنظر نبیند قطعاً برند دیگری را برای خرید انتخاب خواهد نمود؛ بنابراین چون فضای رقابتی بین برندها وجود دارد هرچقدر که این کیفیت دائمی و همیشگی باشد مشتریان بیشتری هم وجود خواهند داشت.

 

ایجاد فضای رقابتی:

یک برند خوب باید دارای یک تیم کاری فعال باشد که ویژگی اصلی این تیم ایجاد فضای رقابتی و بهبود خدمات یک برند نسبت به دیگر برندها است. یک برند خوب هیچ‌گاه در انتظار رسیدن مشتریان نیست بلکه خود به دنبال مشتریان رفته و از راه‌های مختلفی که در بازاریابی وجود دارد برای جذب مشتری تلاش می‌کند. نتیجه یک برندینگ موفق چیزی بیش ازآنچه مشتریان انتظار دارند می‌باشد.

 

شناخته شدن:

شناخته شدن یک برند زمانی است که این برند از راه‌های مختلف برای شناساندن خود به مشتریان استفاده می‌کند. معمولاً برندهای بزرگ شناخته‌شده هستند چون این برندها به دلیل محبوبیت، قدمت و داشتن محصولات خوب تقریباً برای تمام مشتریان شناخته‌شده هستند. این برندها از تبلیغات فراوان استفاده می‌کنند حتی خیلی از آن‌ها برندهای بین‌المللی هستند.

 

مدیریت صحیح برند:

در پس هر برند موفقی یک مدیریت صحیح وجود دارد، یک برند موفق از ابتدا استراتژی‌ها و تکنیک‌های نوین برای مدیریت تیم کاری خود استفاده می‌کند. مدیریت خوب باید با ایجاد یک تیم کاری موفق بتواند به اهدافش رسیده و در مسیر صحیح موفقیت قدم بردارد.

انتهای مطلب انجام برندینگ موفق/ لینک محتوا