کسب و کار در مسیر صحیح ...

از یک دیدگاه می‌توان برندهای بین‌المللی شرکت‌ها و نحوه حضور آن‌ها در سایر بازارها را به سه دسته تفکیک نمود. با هورموند همراه شوید تا به بررسی هر کدام بپردازیم؛

  1. برندهای بین‌المللی بومی‌شده: این برندها پس از ورود به یک کشور ویژگی‌های محلی و بومی آن کشور را اتخاذ می‌کنند. بدین ترتیب مصرف‌کنندگان به‌اشتباه تصور می‌کنند این محصول تولید کشور خودشان است. به‌عنوان نمونه برندهای داو، آکس و کولگیت با اتخاذ این رویکرد در تمام کشورها در تلاش‌اند تا از تمامی جهات به خواسته‌ها و ویژگی‌های مردم آن کشور نزدیک شوند.
  2. برندهای بین‌المللی بیگانه: این برندها در تلاش‌اند با سرمایه‌گذاری و حفظ هویت اصلی و ملیت خود و ارائه تصویری جذاب از کشور مبدأ در ذهن مخاطبان، برند خود را به موقعیت برتر در بازار رسانده و در بیرون از مرزهای خود به‌عنوان یک محصول خارجی شناخته شوند. برندهای خودروسازان آلمانی نظیر آئودی و بی ام و در این دسته قرار خواهند گرفت.
  3. برندهای بین‌المللی همه‌جایی: بسیاری از برندها بدون اتخاذ یکی از دو رویکرد ذکر شده به‌نوعی متعلق به ناکجاآباد هستند و خود را وابسته به هیچ مرزی نمی‌دانند. مصرف‌کنندگان نیز هیچ اطلاعی در مورد ملیت آن‌ها ندارند و به دانستن آن نیز علاقه‌ای ندارند. برندهای همچون لگو، هیلتون و سولاریس در این دسته قرار می‌گیرند.

انتهای مطلب/ لینک محتوا