کسب و کار در مسیر صحیح ...

غیرمنتظره: یعنی چیزی که جدید، متفاوت، تکان‌دهنده، تعجب‌برانگیز و تازه باشد. غیره منتظره بودن منجر به توجه می‌شود. بیشتر مردم‌دوست ندارند شگفت‌زده شوند. به گروه سازنده آگهی بگویید که می‌خواهید از ایده‌ای که می‌سازند شگفت‌زده شوید.

مرتبط: اگر موضوع برای مردم فایده یا منفعتی نداشته باشد یا مربوط به کارشان نباشد توجهی نخواهند کرد. باید پیام شمارا مفید بدانند حتی اگر استفاده از آن جنبه سرگرمی یا تفریحی داشته باشد. اگر ایده شما توسط برنامه استراتژی پیام پیج پرفکت خوب تشخیص داده شود، دارای یک نقطه ارتباط مهم است و یک دلیل قدرتمند برای توجه کردن دارد.

در رسانه‌ها قابل‌گسترش است: ایده‌های شما از محدودیت‌های هر رسانه تبلیغاتی فراتر می‌رود. در رادیو بدون تصاویر ارائه می‌شود. روی بیلبورد بدون صدا و موسیقی قابل‌اجراست. می‌تواند به‌صورت چاپی ارائه شود. ایده شما محدود به یک رسانه تبلیغاتی نیست.

در سراسر بازار قابل‌گسترش است: ایده شما مفهوم و عناصر منسجم و قدرتمندی دارد که می‌توانید آن را در بازارهای هدف متفاوت به کار ببرید.

در محصولات مختلف کاربرد دارد: ایده شما مفهوم و عناصر قدرتمندی دارد که می‌تواند برای محصولات مختلف استفاده شود.

در طول زمان قابل‌گسترش است: ایده شما عمر طولانی دارد و بدون کهنگی در آینده هم قابل‌استفاده است. این‌یکی از تست‌های واقعی جامع بودن یک ایده است. بعضی از ایده‌های تبلیغاتی بیش از ۵۰ سال قدمت دارند.

ساده و واضح: یک ایده در یک جمله ساده قابل‌بیان است. به‌عنوان مدیر هنری، گروه سازنده‌ام را ملزم می‌کردم به هر ایده نامی بدهند و پیش از ارائه آن را توضیح دهند. اگر ایده مبهم و نامفهوم بود مشخص می‌شد که دنبال ایده درستی نیست، بلکه در پی یک تاکتیک اجرایی هستم که قابل‌گسترش دادن نیست.

عنصری ثابت برای مالکیت برند دارد: عناصر ثابت و پیوسته‌ای در یک آگهی وجود دارد که جدید و متفاوت بودن آن مهم نیست. در تبلیغات گندم و شیر صبحانه، خرگوش متحرک یکسان و یک‌جور به نظر می‌رسد، همیشه با حقه خودش را به گندم و شیر می‌رساند و همیشه نقشه‌هایش توسط بچه‌ها خنثی می‌شود و در آخر عبارتی را می‌گوید که گندم و شیر برای بچه‌هاست نه خرگوش.

عنصری ثابت برای تازگی دارد: در تبلیغات گندم و شیر، طرح، قالب و چهره عنصری متغیر برای ایجاد طراوت دارد. همیشه متفاوت هستند. هر چیزی به‌جز آن یکسان است و این ایده تبلیغاتی ۴۰ سال است که ادامه دارد. در یک تصویر یا یک جمله قابل توصیف است: عبارات موجود در کنار جعبه نمونه‌ای از ایده‌های تک‌خطی هستند. گاهی اوقات می‌توان یک ایده را در قالب یک تصویر یا موسیقی بیان کرد. بسیاری از تبلیغات بزرگ تلویزیونی در یک عکس قابل‌بیان هستند.

اثر هاله‌ای: یک ایده بزرگ با کمترین بیان بیشترین حرف را می‌زند. یک تبلیغات تلویزیونی برای نانی درست کردم که در مرغ و ماهی سوخاری استفاده می‌شد. در بررسی ارتباطات، بازار هدف فهرست بلند بالایی از دیدگاهش برای ما ارسال کرد که هرگز در آگهی بیان نکرده بودیم: خوشمزگی، تهیه آسان، ساخته‌شده از بهترین مواد اولیه، کیفیت برتر، قیمت مناسب و … دیدگاهی که ارائه کرده بودیم این بود که این نان خاطرات خوب کودکی هنگام خوردن غذای سرخ‌شده را زنده می‌کند. وقتی خاطرات زنده شدند، هیجانات و احساسات خوشایندی نمایان شدند. آگهی دارای اثر هاله‌ای بود. یک عنصر هیجانی کلیدی خوب ایجاد کنید، دیگر نیازی ندارید که خوبی‌های محصول خود را فهرست کنید. تداعی معانی در ذهن و قلب مشتری کار همه آن نوشته‌ها را انجام می‌دهد.

یک استراتژی: هر ارتباط بازاریابی که انجام می‌دهید باید بر اساس موقعیت ثابت شما در بازار باشد. باید در مورد شخصیت برند شما صدق کند و باید توسط نرم‌افزار پیج پرفکت به آن رسیده باشید. استراتژی پیام به شما می‌گوید مفهوم هیجانی کلیدی چیست و دلیل موجهی برای موردتوجه قرار گرفتن ارائه می‌کند. استراتژی ثابت کمک می‌کند یک مالکیت شفاف و قوی بسازید. این را به یاد داشته باشید: استراتژی پیام چیزی است که می‌خواهید بگویید؛ یک ایده تبلیغاتی، شیوه گفتن آن است.

انتهای مطلب/ لینک محتوا