کسب و کار در مسیر صحیح ...

وب‌سایت هنوز برای بسیاری از شرکت‌ها و افراد منبع استفاده‌نشده‌ای است، درصورتی‌که باید بخش مرکزی استراتژی‌های آن‌ها برای تمایزشان از رقبا باشد. اکثر صاحبان کسب و کار ضرورت داشتن وب‌سایت را درک می‌کنند اما سایت‌های ضعیفی برپا می‌کنند که ضرر آن‌ها بیش از سودشان است.

زمانی که مشتریان وارد فروشگاه جدیدی می‌شوند، متوجه چیزهای کوچکی می‌شوند که در خرید از محل‌های موردعلاقه خود از آن چشم‌پوشی می‌کنند. آن‌ها به‌سرعت فضای فروشگاه، کیفیت محصولات، توجه کارکنان فروش و جو محل را ارزیابی می‌کنند. به‌سرعت در ذهن تصویری می‌سازند و تصمیم می‌گیرند که ازآنجا خرید کرده و یا فروشگاه را ترک کنند.

بازدیدکنندگان وب‌سایت به‌خصوص بازدید اولی‌ها، از سایر خریداران متفاوت نیستند. آن‌ها در مورد اعتبار، ارزش و حرفه ای بودن شما و حتی قبل از بالا آمدن صفحه اصلی سایتی که طراحی کرده‌اید، تصمیماتی خواهند گرفت. اگر وب‌سایت غیر حرفه ای، کند یا منسوخ به نظر برسد، ممکن است شما را با فرصت‌های فراوان ازدست‌رفته ترک کنند.

در این دوره سلف‌سرویس، مصرف کنندگان به‌طور روزمره تنها بر اساس تماس‌هایی که از طریق وب‌سایت و ایمیل با شما دارند، تصمیماتی در مورد تعطیلات می‌گیرند، هدیه می‌خرند و تصورات ذهنی از شرکتتان کسب می‌کنند؛ بنابراین آن‌ها می‌خواهند جستجو در سایت و دسترسی به آن آسان باشد. کیفیت استاندارد وب‌سایت‌ها ماهانه افزایش می‌یابد اما بعضی از وب‌سایت‌ها موفق نمی‌شوند با این روند حرکت کنند.

زمانی که یک مشتری بالقوه تنها با چند کلیک در موتور جستجو می‌تواند به آرشیو گسترده‌ای از اطلاعات دسترسی پیدا کند، اگر جست جو در وب‌سایت شما محتوای جذابی نداشته باشد، احتمالاً نارضایتی بسیار بالا خواهد بود. مشتریان بالقوه انتظار دارند طراحی وب‌سایت شرکت شما حرفه ای انجام‌شده و محتوای آگاه‌کننده‌ای داشته باشد تا به آن‌ها کمک کند، بفهمد آیا شما و شرکتتان می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و یا خیر.

الگوهای خرید به‌سرعت در حال تغییرند و بازگشتی وجود ندارد. در یک مطالعه مشخص گردید که امروزه ۷۷ درصد از تصمیم‌گیرندگان برای یافتن تأمین‌کننده خدمات سراغ وب می‌روند، حتی اگر تاکنون کسانی برای انجام خدمات به آن‌ها مراجعه کرده باشند. مشتریان از اطلاعات موجود در وب‌سایت برای انجام ارزیابی اولیه و تخمین تناسب با سازمانشان استفاده می‌کنند. بدون یک وب‌سایت کامل، شما موردتوجه جدی مشتریان محسوب نمی‌شوید و بیشتر مشتریان بالقوه مطلوب، شما را به بازی دعوت نمی‌کنند. با گسترش تکنولوژی، حضور مؤثر در وب برایتان بسیار بااهمیت خواهد بود؛ اما این تمام ماجرا نیست، با نفوذ بیشتر وب‌سایت در شرکت‌ها، باید در مسائل تجاری روزمره خود مانند ارائه پیشنهادها، پردازش آگهی، جمع‌آوری و ایجاد دیتابیس مشتریان و … در برنامه‌ریزی مدنظر قرار دهد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا