کسب و کار در مسیر صحیح ...

اصل پارتو Pareto یا قانون ۲۰ به ۸۰ به این نکته اشاره دارد که ۲۰ درصد فروشندگان، ۸۰ درصد درآمد را به خود اختصاص می‌دهند و ۸۰ درصد بعدی تنها ۲۰ درصد درآمد را ایجاد خواهند کرد. هدف شما باید این باشد که تصمیم بگیرید در جمع ۲۰ درصد قرار بگیرید و برای رسیدن به این موقعیت خود را آماده نمایید.

اصل پارتو در مورد بیست درصد سطح بالای نیروی فروش صدق می‌کند. این قانون می‌گوید ۲۰ درصد از ۲۰ درصد نیروی سطح بالای فروش، یعنی ۴ درصد نیروی فروش، ۸۰ درصد این بیست درصد آخر را به خود اختصاص می‌دهد. به عبارت ساده‌تر ۴-۵ نفر در صد نفر درآمدشان به‌اندازه مجموع سایر فروشندگان است.

یکی از دلایل خوب برای رسیدن به بیست درصد بالا و بعدازآن ۴ درصد برتر، امنیت شغلی می‌باشد. دیگر نگران نقدینگی خود نبوده و از بیم بیکار شدن دچار استرس نخواهید شد. اگر شما در تمام مدت روز نگران پول درآوردن باشید (۸۰ درصد) قطعاً یکی از بدترین روش‌ها را برای زندگی انتخاب کرده‌اید.

بر اساس پژوهش انجام‌شده دریکی از شرکت‌های بیمه امریکا، نتیجه بررسی عوامل فروش این‌چنین بود: برخی از فروشندگان بیمه به‌اندازه بیست الی سی فروشنده دیگر فروش می‌کنند و این در حالی بود که همه آن‌ها خدمات یکسانی را به فروش می‌رساندند، قیمت‌ها یکسان بوده و همه در محیط رقابتی یکسانی نیز قرار داشته‌اند.

افرادی که در ۲۰ درصد اول قرار دارند ۱۶ بار از متوسط کسانی که در ۸۰ درصد پایین قرار دارند پردرآمدتر هستند. افرادی که در ۴ درصد بالاتر قرار دارند ۱۶ برابر کسانی که در جمع ۲۰ درصد پایین جمعیت هستند.

تفاوت‌های کوچک در توانمندی‌ها و قابلیت‌ها می‌تواند تفاوت‌های عظیم در نتایج ایجاد کند. پس بهتر است به ایجاد حاشیه پیروزی در کسب و کارتان بپردازید. تفاوت‌های میان افراد در سطح بالا و افراد معمولی و متوسط، به معنی تفاوت بزرگ در استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها نیست. شاید در یک مسابقه پرش‌بانیزه افراد بسیاری بتوانند عدد ۶۱۰ سانتیمتر را ثبت کنند اما افراد معدودی هستند که رکورد ۶۲۱ را از خود برجای خواهند گذاشت.

در کار فروش کافی است اندکی بهتر شوید و درزمینهٔ های کلیدی و حساس تفاوت اندکی ایجاد کنید. یک افزایش جزئی در مهارت‌ها و قابلیت‌ها به‌اندازه ۳-۴ درصد می‌تواند به شما حاشیه امنیت بدهد. می‌تواند شما را در جمع ۲۰ درصد و بعدازآن در جمع ۱۰ درصد اشخاص شاخص در صنعت خود قرار بدهد. وقتی به این اندازه پیش می‌افتید مانند نرخ بهره مرکب به رشد خود ادامه می‌دهید، در ابتدا اندکی از بقیه جلو می‌زنید و در ادامه بهتر و بهتر خواهید شد و نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

انتهای مطلب/ لینک محتوا