1. بازخورد مشتری‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید؛
    Dictanova استارت‌آپ راه‌اندازی شده در سال ۲۰۱۱، برنامه‌ای را توسعه داده است که در آن تمام نظرات مشتریان در محیط وب درباره یک برند خاص را جمع‌آوری می‌کند (ابتدا از کسانی که در انجمن‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در نظرسنجی‌ها شرکت می‌کردند)، سپس این بازخوردها طبق یک الگوریتم خاص تجزیه‌وتحلیل معنایی می‌شوند (میزان رضایت، نا‌رضایتی و …).
  1. افزایش مشتری آنلاین و برقراری ارتباط مستقیم با ناراضی‌ها؛
    به لطف سایت Critizr، هر مشتری می‌تواند به‌طور مستقیم نظرات، سؤالات یا انتقادات خود را به مسئولی که از طرف هر نام تجاری (فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های کوچک، رستوران‌ها و…) بازدید می‌کند انتقال داده و او می‌تواند سریعاً به آن‌ها پاسخ دهد. این سایت که در سال ۲۰۱۲ بنانهاده شده است، در مدت سه سال بیش از ۱۱۰ هزار فروش در فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ داشته است. زمانی که یک نظر ثبت شد این سایت پیام را انتقال می‌دهد و درخواست پاسخ می‌کند.
  1. وب‌سایت خود را بیشتر شبیه یک انسان طراحی کنید تا یک فروشگاه؛
    در یک سایت تجارت الکترونیک تنها ۲‌درصد از بازدیدکننده‌ها تبدیل به مشتری می‌شوند. در یک فروشگاه «واقعی»، این نرخ به ۴۰‌درصد می‌رسد. چرا؟ به خاطر تعاملات انسانی! به همین دلیل در سال ۲۰۱۰ سایت iAdvize، نظرات مشتریان را با توجه به مطالعه رفتار‌ها و کلمات کلیدی و…، یا کسانی که به کمک احتیاج دارند (و به نظر می‌رسد ممکن است سایت شمارا ترک کنند) بررسی می‌کند، سپس می‌توانید در زمان مشخص‌شده‌ای با آن‌ها توسط چت، تماس یا ویدئو به گفت‌وگو بپردازید. این راه‌حل حتی در شبکه‌ها اجتماعی نیز واردشده است. Iadvize به‌تازگی سیستمی راه‌اندازی کرده است به نام «چت انجمنی» که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد میان خودشان به گفت‌وگو بپردازند؛ روند جدیدی که توسط دیگر استارت‌آپ‌ها مانند TokyWoky نیز استفاده می‌شود.
  1. برای افزایش مشتری آنلاین از مردم به‌عنوان مأمور سری خود استفاده کنید؛
    انتشار اطلاعات مربوط به محصولات در فروشگاه‌ها، قیمت، استفاده واقعی مشتریان از آن‌ها و… به لطف عکس‌های گرفته‌شده با گوشی‌های هوشمند توسط مصرف‌کنندگان عادی: crowdmarketing در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. این شرکت ادعا می‌کند هم‌اکنون ۲۵۰ هزار clicwalkers که از این برنامه روی گوشی‌های همراه خود استفاده می‌کنند، مأموریت‌های مختلفی نسبت به شرکت‌های متفاوت انجام می‌دهند، به‌نوعی تحقیقات میدانی که از روش‌های قبلی هم ارزان‌تر هستند!
  1. افزایش مشتری آنلاین با افزایش پرسشنامه‌های آنلاین؛
    بهترین سؤال را از بهترین فرد در بهترین لحظه بپرسید. از سال ۲۰۱۱ در برنامه MyFeelBack پرسشنامه‌های آنلاینی با اهداف متفاوت، مشتری را مورد پرسش قرار می‌دهند، علاقه‌مندی‌های مشتری، جست‌وجو‌های او در سایت، بخش‌هایی که مشتری بازدید می‌کند و… ایده: به دست آوردن حداکثر نظرات و اطلاعات مرتبط با مشتری‌ها که برای راه انداختن اقدامات تجاری هدفمند می‌توانند استفاده شوند.
  1. از وب‌سایت به‌سوی فروشگاه؛
    چگونه بازدید‌کننده وب‌سایت خود را متقاعد کنید تا به فروشگاه شما بیاید؟ شرکت Evoke به‌عنوان تبدیل‌کننده وب‌سایت‌ها به فروشگاه، در این زمینه یک متخصص است. این سایت به شرکت‌های مختلف امکان می‌دهد که سایت اینترنتی‌شان همانند آهن‌ربا مشتریان را جذب کند: «فروشگاه یاب» برای رزرو محصولات به‌صورت آنلاین و خرید آن‌ها در مغازه.

انتهای پیام/ فرصت‌نت